حجت‌الاسلام خلج با تأکید بر لزوم ترویج سبک زندگی زهرای گفت: نخستین مسأله‌ای که در زندگی فاطمه زهرا(س) نمود دارد، یاد قیامت و معاد است.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام ناصر خلج طی مراسمی به مناسبت ایام فاطمیه(س) با بیان اینکه امروزه دشمنان با تمام قوا درصدد از بین بردن سبک زندگی اسلامی میان مسلمانان هستند، گفت: آنها در نوع غذا، لباس، معماری‌ و بسیاری مسائل وارد میدان شدند و تا حدودی هم موفق بودند، در چنین شرایطی باید در مقابل این رفتار آنان عکس‌العمل نشان داد به ترویج سبک زندگی اسلامی پرداخت که برترین سبک زندگی نیز سبک زندگی فاطمی است.

وی خاطرنشان کرد: در میان اهل‌‌بیت تنها زندگی که به طور مفصل به زوایای مختلف آن اشاره شده است، زندگی فاطمه زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) است، همچنان که علامه مجلسی در جلد 43 بحارالانوار مفصل به این موضوع پرداخته است.

حجت‌الاسلام خلج با اشاره به برخی شئونات زندگی حضرت زهرا(س) که امروزه مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: نخستین مسأله‌ای که در زندگی فاطمه زهرا(س) نمود دارد، یاد قیامت و معاد است.

وی با تأکید بر اینکه در زندگی کوتاه حضرت زهرا(س) هیچ‌گونه تعلق خاطری به دنیا و متعلقات آن دیده نمی‌شود، اظهار کرد: آن چیزی که در ابعاد مختلف زندگی زهرا(س) پررنگ است، یاد قیامت است که این درسی بزرگ برای محبان و شیعیان آن حضرت است. لذا بی‌جهت نیست که امام زمان(عج) ایشان را اسوه خود معرفی می‌‌کنند.

حجت‌الاسلام خلج با بیان این مطلب که بیش از سه چهارم آیات قرآن درباره معاد و مسائل مربوط به آن است، گفت: خدا وقتی در قرآن از انبیای خود یاد می‌کند، آنان را مخلَص می‌نامد، اما درباره اینکه خدا چگونه آنان را مخلَص کرده است، باید گفت که رمز آن در یاد معاد است. معاد موضوعی است که برخی مردم تمایلی به یاد آن و حتی شنیدن درباره آن ندارند.

وی خاطرنشان کرد: در برخی نقل‌ها وارد شده است که حضرت زهرا(س) در روزهایی از هفته به سر قبر شهدای جنگ احد می‌رفتند، این رفتار ایشان نشان از اهتمام ایشان به یاد مرگ و قیامت است. حتی در روایات به ما محبان و شیعیان توصیه شده است در تشییع جنازه دیگر انسان‌ها شرکت کنیم، چراکه این وسیله برای یاد قیامت است. به عبارت دیگر انسان باید با یاد معاد، تلاشش در دنیا برای آباد کردن آخرت افزایش یابد.

حجت‌الاسلام خلج با اشاره به سه وصیت‌نامه حضرت زهرا(س) گفت: فاطمه زهرا(س) در یکی از این وصیت‌نامه‌ها خطاب به از امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند: علی جان! خودت غسل، کفن و دفن مرا انجام بده، همچنین امیرالمومنین(ع) پس از ازدواج با حضرت زهرا(س)، ایشان را گریان مشاهده کردند، حضرت امیر(ع) علت گریه را جویا شدند و فاطمه زهرا(س) فرمودند: وقتی از خانه پدرم به خانه شما آمدم، یاد این موضوع افتادم که 9 سال با پدرم زندگی کردم و از آن خانه رفتم و روزی هم باید از خانه همسرم سفر آخرتم را آغاز کنم. اینها همه نشان از یاد معاد به طور مدام توسط حضرت است.