کبری خزعلی گفت: زنان امروز باید الگوی خود را حضرت فاطمه زهرا انتخاب کرده و مسیر ایشان را در جامعه اجرایی کنند لذا نباید در این زمینه هیچگونه کوتاهی صورت گیرد.

به گزارش مرور نیوز، هفتمین جلسه نشست تخصصی الگوی سوم زن با حضور فرهیختگان ایرانی و غیر ایرانی در سازمان بسیج شهرداری تهران برگزار شد.

در این نشست کبری خزعلی گفت: حضرت فاطمه زهرا اولین تغییر مسیر و الگوی اصلی زن را برای بشر در جامعه نشان داده‌اند.

وی افزود: زنی که شخصیت والای انسانی دارد در قرآن به صراحت آرمان الگوی زن معرفی شده که براساس نص صریح قرآن، الگوی زن خوب حضرت مریم و حضرت آسیه و الگوی زن بد زن حضرت نوح و زن حضرت لوط به عنوان 2 پیغمبر معرفی شده‌اند.

خزعلی تصریح کرد: حضرت مریم و حضرت آسیه از اول عمرشان لحظه ای شرک نورزیدند و حضرت فاطمه زهرا (س) هم به عنوان الگوی سومین زن چنان خوش درخشیده‌اند که الگوی مناسبی برای زنان جهان به حساب می‌آیند ضمن اینکه عمر ایشان در لحظات خوشی و لحظات غم الگوی همه ماست.

وی گفت: با توجه به اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) زمین‌های بسیاری داشتند اما با این‌حال طبق یکی از آیات سوره انسان ایشان در شرایط سختی زندگی می‌کردند به طوریکه با گرفتن روزه چیزی برای افطار نداشتند اما 3 روز افطاری خود را به یکی از مسکین‌ها که به منزل ایشان مراجعه کرده بود هدیه دادند.

خزغلی اظهارداشت: زنان امروز باید الگوی خود را حضرت فاطمه زهرا انتخاب کرده و در جامعه آن را اجرایی کنند لذا نباید در این زمینه کوتاهی صورت گیرد.

خزعلی گفت: اگر ما می‌خواهیم فاطمه باشیم نباید جلساتمان سکولار و ضد انقلاب باشد در حالیکه در همان جلسات گریه می‌کنیم ضمن اینکه باید بدانیم دین از سیاست و سیاست از دین در تمامی ابعاد زندگیی و جلسات مختلف مذهبی و غیرمذهبی جدا از یکدیگر نیست.

خزعلی با اشاره به بیانات حضرت فاطمه زهرا درباره نفوذ فرهنگی تصریح کرد: یک گروه در جامعه متعهد به قرآن و سنت پیغمبر با تمام جزئیات آن هستند و گروه دوم به نام اسلام هرجا که دین را به نفع خود بدانند آن را اجرایی کرده و هرجا آن را به نفع خود ندانند اجرا نخواهند کرد که در این زمینه می‌توان گفت که امویان و عباسیان اینگونه هستند.

وی با بیان اینکه امروز الگوی تحریف در دین آغاز شده و نفوذی‌ها در جامعه و فرهنگ رخنه کرده‌اند، افزود: طرح توسعه پایدار و متوازن همان طرح سکولار کردن جهان است که هم‌اکنون به دست برخی افراد و گاهاً از سوی مسلمانان اجرایی شده است. براساس این طرح تلاش می‌شود که رفتارهای جوامع اسلامی تغییر پیدا کند.

خزعلی در پایان گفت: متأسفانه برخی احکام توسط برخی افراد امضاء شده که برخلاف اصول 153 و 57 قانون اساسی است و این در حالی است که مسئولین حق ندارند هیچگونه مصوبه‌ای را برخلاف نظر مجلس و قانون اساسی امضاء کنند و اگر هم این کار صورت گرفت باید بلافاصله امضای خود را پس بگیرند.