اصغر فرهادی اعلام کرد امشب برای ساخت فیلم جدیدش از ایران به خارج سفر می کند.

به گزارش مرور نیوز، اصغر فرهادی کارگردان ایرانی که به تازگی دومین اسکار خود را گرفته است شامگاه جمعه 13 اسفندماه در موزه سینما و در مراسم تجلیل از خود گفت: من می خواهم به مهری که شما مردم به من دادید پاسخ داده و شما را ناامید نکنم.

وی افزود: دعا کنید خدا توانی به من بدهد که بتوانم با همه حاشیه ها کار کنم.

کارگردان و نویسنده «فروشنده» بیان کرد: نوروز 2 سال پیش وسایلم را جمع می کردم که بروم ولی تهرانِ خلوت نوروزی میل به کار در این شهر را به یکباره در من ایجاد کرد و باعث شد بمانم و خوشحالم که باعث شد بمانم و فیلمم را اینجا بسازم. برای من فیلم ساختن در اینجا با دلم و فیلم ساختن در غرب با عقلم است و کجا بهتر از اینکه در کشورم فیلم بسازم.

فرهادی اضافه کرد: جالب است بدانید که من ابتدا قرار نبود «فروشنده» را بسازم و به طور اتفاقی تصمیم گرفتم این فیلم را بسازم و این تصمیم بود که باعث شد فیلم من در خارج از کشور به تعویق افتد. امروز خوشحالم که این تصمیم احساسی را گرفتم.

این کارگردان اسکاری همچنین خبر داد: فردا شب برای شروع فیلم جدیدم از ایران می روم.

فرهادی از یدالله نجفی یاد کرد و گفت: از یدالله نجفی که عشق به سینما را به من داد و از خانه سینما که در این فضایی که به نوعی برای برخی دلسردکننده است این مراسم را برگزار می کند ممنونم. همچنین حیف شد ما عباس کیارستمی؛ کسی را که نه فقط سینمای ایران بلکه به گردن سینمای جهان دین دارد از دست دادیم.