معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در آخرین نشست با هنرمندان صنایع دستی در سال ۹۵، از رشد قابل توجه صنایع دستی و روند روبه پیشرفت آن خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی، بهمن نامورمطلق در این نشست، ضمن تاکید بر لزوم برگزاری این‌گونه جلسات گفت: براساس گزارش‌ها و آمارها، صنایع دستی رشد قابل توجهی داشته و روندی روبه پیشرفت را طی می‌کند. خوشبختانه به همت هنرمندان و همکاران معاونت وجود رشد در این زمینه بسیار خوشحال‌کننده است که امیدواریم به میزان قابل قبول و آرمانی برسد.

او ادامه داد: 175 میلیون دلار صادرات ثبت‌شده در کمرگ داشته‌ایم. حتی در صادرات چمدانی، آمارها بسیار قابل توجه بوده است. معاونت برای نخستین‌بار جشنواره صنایع فجر را برگزار کرد که در گفتمان‌سازی و تبلیغ این هنر بسیار تاثیرگذار است، اکنون دبیرخانه این جشنواره نیز راه‌اندازی شده است.

وی همچنین بیان کرد: برگزاری هجدهمین مجمع شورای جهانی صنایع دستی، نمایشگاه هزاردستان و نخستین جشن تولید در سال 95 صورت گرفت که در مجموع سال خوبی را برای صنایع دستی رقم زد.

معاون صنایع دستی کشور تاکید کرد: اکنون باید به‌دنبال ایجاد ساختاری برای ایجاد اداره کل صادرات باشیم تا به صورتی تخصصی‌تر به بحث صادرات صنایع دستی بپردازیم. با این اقدام، افرادی به‌صورت تخصصی به بازارسازی و بازارشناسی می‌پردازند.

نامورمطلق یادآوری کرد: در صنایع دستی باید نگاهی روبه آینده داشت. اگر ساحت دیگری از گفتمان و فرهنگ‌سازی در کشور در حوزه صنایع دستی ایجاد شود باید در حوزه صنایع دستی نگاهی رشد یافته و روبه آینده در تولید صنایع دستی داشت.

او گفت: جوانان ما باید به طراحی‌های جدید در صنایع دستی رو بیاورند. باید با زیبایی‌شناسی گذشته و حفظ هویت گذشته به طرح‌های نوین و مدرن رو بیاوریم.

معاون صنایع دستی اظهار کرد: بازارچه اودلاجان نیز ظرفیت خوبی برای رونق صنایع دستی است که پیگیری‌ها برای گسترش آن در دست انجام است.

در این نشست، عملکرد سال 95 و میزان موفقیت طرح‌های صنایع دستی و همچنین پیشنهادهای اعضا برای تدوین برنامه‌های سال 96 شورا نیز بررسی شد.

همچنین دبیر انجمن هنرمندان صنایع دستی - بختیاری ضمن تشکر از حمایت‌های معاونت صنایع دستی کشور برای تداوم همکاری‌ها برای توسعه صادرات و فروش صنایع دستی در سال 96 با این معاونت اظهار امیدواری کرد.