دبیر جشنواره ملی ایده‌های قرآنی گفت: جشنواره ملی ایده‌های قرآنی با هدف ترویج، تعمیق و توسعه فرهنگ قرآنی در سطح جامعه و افزایش حضور و تجلی قرآن در متن زندگی مردم برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قطبی، دبیر جشنواره ملی ایده‌های قرآنی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به ماهیت جشنواره اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره ترویج فرهنگ قرآن، شناسایی و حمایت از ایده‌های قرآنی است که خوشبختانه تا کنون بالغ بر 250 ایده در سطح تحصیلات مختلف همچون قاری، فعالان قرآنی و دانشجویان ثبت شده است.

وی افزود: فراخوان جشنواره از اوایل بهمن ماه آغاز شده است و متقاضیان تا پایان اسفندماه فرصت دارند تا ایده‌هایشان را با مراجعه به پایگاه اینترنتی مرسلات به نشانی www.Morsalat.ir ثبت کنند. همچنین امیدواریم محصولات را بتوانیم تجاری و در اختیار جامعه قرآنی قرار بگیریم.

دبیر جشنواره ملی ایده‌های قرآنی تصریح کرد: جشنواره در سه سطح: ایده‌های بهبود بخش، تغییر بخش، ایده‌های تأسیسی و نوآورانه در 60 محور برگزار می‌شود. همچنین برای صاحبان ایده‌های انتخاب شده دوره ایده پروری تشکیل خواهد شد که به صورت حضوری و غیر حضوری است و پس از طی این کارگاه، ایده‌ها بازنویسی شده و در مرحله آخر توسط گروه داور جشنواره، ایده‌های برتر مشخص می‌شوند.

وی بیان کرد: به ایده‌های برتر گواهی و جوایز ویژه تعلق خواهد گرفت و برای این‌که ایده به مرحله اجرا برسد، خدمات مشاوره و آموزشی انجام خواهد شد و در ادامه زمینه جذب سرمایه‌گذار و شرکت در جشنواره‌های ملی و ثبت اختراع توسط دبیرخانه فراهم می‌شود. همچنین
هیچ محدودیت علمی، جنسی و تحصیلی در ثبت ایده برای حضور افراد وجود ندارد.

حجت‌الاسلام قطبی اظهار کرد: هدف اصلی جشنواره ترویج، تعمیق و توسعه فرهنگ قرآنی در سطح جامعه و افزایش حضور و تجلی قرآن در متن زندگی مردم است. همچنین حمایت و پشتیبانی از ایده‌های خلاق در سه حوزه محصولات قرآنی، خدمات قرآنی و فعالیت‌های قرآنی صورت می‌گیرد. برای مثال می‌توان به محصولات کمک آموزشی، اسباب‌بازی، سرگرمی، آموزشی، تزئینات، چندرسانه‌ای، نرم‌افزارهای تحت وب، فرهنگ‌سازی، المان‌های شهری، آئین‌ها و مناسک، پویانمایی، بازی‌های بومی و محلی اشاره کرد.