نقاشی‌های اوریجینال آلبوم «دیوار» گروه موسیقی «پینک فلوید» برای اولین‌بار در یک حراجی عرضه می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، «رولینگ استونز» نوشت: زمانی که گروه «پینک فلوید» آلبوم «دیوار» را تنظیم می‌کرد، از «جرالد اسکارف» کاریکاتوریست سیاسی خواست تا مجموعه‌ای از نقاشی‌ها را برای فیلم اقتباسی این آلبوم طراحی کند. تعدادی از این نقاشی‌ها به‌زودی در معرض فروش گذاشته می‌شوند.

«اسکارف» 11 اثر از میان این 50 نقاشی را انتخاب کرده و آن‌ها را در یک حراجی در سان‌فرانسیسکو به فروش می‌گذارد. «جیغ»، «معلم»، «سایه زن» و «مادر» از جمله این نقاشی‌ها هستند. این آثار یادآور فیلم رئال انیمیشنی است که «پینک فلوید» براساس آلبوم «دیوار» منتشر کرد.

نقاشی‌های آلبوم «دیوار» پینک فلوید به حراج می‌رود

گروه «پینک فلوید» سال 1965 توسط «سید بَرِت»، «نیک میسون»، «راجر واترز» و » ریچارد رایت» در لندن تشکیل شد. «گیلمور» در سال 1967 همکاری‌اش را با این گروه موسیقی آغاز کرد و یک سال پیش از آن، «برت» به‌دلیل وخامت حال جسمی‌اش از گروه جدا شد . «پینک فلوید» بعدها به یکی از مشهورترین گروه‌های موسیقی تبدیل شد و در آن زمان، 200 میلیون آلبوم در سطح جهانی فروش داشت . «نیمه تاریک ماه»، «دیوار» و «کاش اینجا بودی» از معروف‌ترین آلبوم‌های «پینک فلوید» هستند که در میان تأثیرگذارترین آلبوم‌های راک قرن بیستم قرار دارند .

نقاشی‌های آلبوم «دیوار» پینک فلوید به حراج می‌رود

«دیوید گیلمور» خواننده و نوازنده این گروه انگلیسی در سال 2014 اعلام کرد آلبوم «رودخانه بی‌پایان» آخرین همکاری این چهار چهره موسیقی انگلیس است. این آلبوم شامل آهنگ‌هایی است که «ریک رایت» نوازنده کیبورد «پینک فلوید» پیش از درگذشت در سن 65 سالگی در سال 2008 ساخت.