معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث گفت: طبق آماری که سازمان سنجش اعلام کرده است مشخص شد که دانشگاه قرآن و حدیث امسال هم برای چندمین سال متوالی، در میزان قبولی فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی به ارشد رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

به گزارش مرور نیوز، هادی حجت معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث از کسب رتبه نخست این دانشگاه در کنکور مقطع کارشناسی ارشد خبر داد.

وی اظهار داشت: طبق آماری که از سوی سازمان سنجش کشور به دست ما رسید مشخص شد که دانشگاه قرآن و حدیث امسال هم برای چندمین سال متوالی، در میزان قبولی فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی به ارشد رتبه نخست کشوری را کسب کرده است. طبق این آمار از تعداد 167 نفر شرکت کننده در آزمون ارشد، 105 نفر از این تعداد در مراکز مختلف مراکز دانشگاهی پذیرفته شده‌اند یعنی 62.87 درصد این دانشگاه‌ قبولی داشته است. این آمار هم رکوردی بود برای قبولی. البته ما نسبت به سال‌های قبل هم رتبه اول کشوری را در این عرصه کسب کرده‌ایم.

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث عنوان داشت: میانگین درصد قبولی نهایی در سال 95 در کل کشور 15.16 درصد بوده است که آمار 63 درصدی این دانشگاه تفاوت قابل توجهی را با میانگین کشوری نشان می‌دهد. خوشبختانه در سال‌های قبل هم اغلب رتبه‌های اول یا دوم را داشتیم سال 87 با 42.7، سال 88 با 47.83 درصد رتبه اول و سال 91 با حدود 46 درصد و سال 93 با 47.12 درصد رتبه اول را داشتیم.

وی گفت: خداوند را شاکریم که این موفقیت امسال هم ادامه پیدا کرد و امیدواریم که دانشجویان فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ما و مقاطع دیگر مانند مقطع ارشد و دکتری بتوانند افرادی مؤثر و موفق در عرصه‌های علمی و پژوهشی باشند.

حجت،‌ با اشاره به دلایل کسب رتبه نخست دانشگاه قرآن و حدیث در کنکور مقطع کارشناسی ارشد،‌ ابراز داشت: بی‌ شک این موفقیت در سایه تلاش خود دانشجویان و شیوه‌های آموزشی ارائه شده در این دانشگاه به دست آمده است؛ اساتیدی که دانشگاه قرآن و حدیث برای تدریس در مقطع کارشناسی دارد از اساتید شاخص هستند و تلاش مجموعه برای این بوده که کیفیت آموزشی در مقطع کارشناسی، چه در دوره‌های حضوری و چه در دوره‌های مجازی، کیفیت بالایی داشته باشد و تلاش دانشجویان ما هم ضمیمه آن می‌شود که این موفقیت امسال هم برای ما تمدید شد.

وی تصریح کرد: یکی از معیارهایی که وزارت علوم برای ارزیابی مراکز آموزشی،‌ مدنظر قرار می‌دهد، میزان قبولی فارغ‌التحصیلان هر مقطع در مقطع بالاتر است هنوز آمار مقطع کارشناسی ارشد به دکتری اعلام نشده است. این ارزیابی هم براساس آماری است که فارغ‌التحصیلان بیش از هزار و 300 دانشگاه و مراکز عالی داشتند و این آمار براساس اطلاعات مراکز مختلف اعم از دولتی، غیردولتی و آزاد استخراج شده است. لذا این آمار مربوط به آزمون کارشناسی سال 1395 است که سازمان سنجش هرساله این آمار را به صورت رسمی اعلام می‌کند و در پورتال دانشگاه‌ها قرار می‌دهد.

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث ابراز داشت: جذب دانشجو در دانشگاه‌ قرآن و حدیث در مقطع ارشد از دو طریق آزمون‌های اختصاصی ویژه طلاب و از طریق آزمون‌های سراسری است که امسال هم از هر دو طریق، جذب دانشجو خواهیم داشت و ثبت‌نام آزمون اختصاصی طلاب با توجه به استقبالی که بود تمدید شد و تا 25 فروردین ادامه خواهد داشت عزیزان طلبه‌ای که می‌خواهند در مقطع ارشد در دانشگاه قرآن و حدیث،‌ تحصیل کنند تا تاریخ 25 فروردین ماه به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی گفت: همچنین طلابی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه قرآن و حدیث هستند می‌توانند در رشته‌های اعلام شده تا آخر روز 25 فروردین ثبت‌نام کنند. از طریق آزمون سراسری هم در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری جذب دانشجو داریم که اطلاعات ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است.