معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: طرح آرامش بهاری الگوی خوبی در اجرای مدیریت جهادی در عرصه جامعه و عموم مردم می‌تواند باشد.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در جلسه آزمون مبلغین اوقاف کشور با اشاره به رسالت تبلیغی طلاب در عرصه‌های مختلف جامعه گفت: امروز با توجه به هجمه‌های دشمنان اسلام در عرصه‌های فرهنگی نیاز بیش از بیش به مبلغین حوزه‌های علمیه احساس می‌شود لذا سازمان اوقاف در این راستا از مبلغین در راستای انجام رسالت تبلیغی دعوت کرده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های فرهنگی سازمان اقاف ابراز داشت: معاونت فرهنگی اوقاف در طول سال با توجه به ایام و مناسبت‌های مذهبی برنامه‌هایی را در سطح مساجد، بقاع متبرکه و امامزادگان کشور با حضور مبلغین با برپایی خیمه‌ها، گارگاه‌های آموزشی و... برای مخاطبین خاص خود برگزار می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف در ادامه ابراز داشت: خدمت در عرصه تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) ارزشمندترین کاری است که یک انسان می‌تواند در حق دین اسلام انجام دهد لذا امید است مبلغین عزیز در این مکان مقدس در مسجد جمکران که منتسب به حضرت ولی عصر(عج) است، شروعی ارزشمند برای خدمت به حضرت صاحب الزمان(عج) در عرصه تبلیغ داشته باشند.

وی تعطیلات عید نوروز را ظرفیت عظیمی برای بهره‌برداری از بقاع متبرکه برای تبدیل قطب فرهنگی آنها عنوان کرد و ابراز داشت: در طرح احیاء سنت‌های اصیل اسلامی همچون عید نوروز و تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در راستای ارائه خدمات به مسافران، زائران و گردشگران صورت می‌پذیرد.

وی در پایان طرح نوروزی آرامش بهاری را الگوی مدیریتی برای مجموعه‌های مختلف فرهنگی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: آرامش بهاری الگوی خوبی در همدلی، همزبانی و همگرایی در ابعاد مختلف می‌باشد، لذا نباید از ظرفیت اماکن متبرکه فقط به یک بعد زیارتی توجه داشت بلکه طرح آرامش بهاری الگوی خوبی در اجرای مدیریت جهادی در عرصه جامعه و عموم مردم می‌تواند باشد.

آزمون مبلغین اداره کل اعزام مبلغ اوقاف کل کشور با حضور بیش از 2 هزار نفر از طلاب حوزه‌های علمیه در مواد آزمونی احکام استفتاعات مقام معظم رهبری، احکام نماز، روزه، خمس، محرم و نامحرم طبق نظر امام راحل، درسنامه اعتقادات آیت الله العظمی سبحانی، کتاب ریشه‌های انقلاب اسلامی، موفقیعت در تبلیغ و اطلاعات عمومی در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد.