خسرو شجاع‌زاده بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درگذشت.

به گزارش مرور نیوز، روابط عمومی خانه تئاتر طی اطلاعیه‌ای با اعلام درگذشت این بازیگر قدیمی گفته است وی در چند سال گذشته حضور کمرنگی در عرصه بازیگری داشته است. مرحوم شجاع‌زاده در سالیان اخیر ساکن شمال بوده است.

در پی این اتفاق اصغر همت، مدیر عامل خانه تئاتر در پیامی اظهار کرده است:

«با خبر شدیم «سرو شجاع زاده هم رفت. هنوز در شوک از دست دادن غم هنرمند عزیز علی معلم بودیم که این خبر بار غممان را چند برابر کرد. چه می شود کرد؟ جز این که خودمان را تسکین بدهیم که بله، مرگ حق است و ... چون سایه با آدمی زاده می‌شود و ... سرنوشت محتوم هر موجود زنده‌ای است.

جوان اول فیلم سینمایی «غریبه و مه» و تئاترهای دهه 40، غریبانه در هوای مه آلود شمال، جان به جان آفرین تسلیم کرد. فقدانش را به جامعه هنری ایران و خانواده گرامی‌ش تسلیت عرض می‌نماییم.»

خسرو شجاع‌زاده دانش‌آموخته رشته بازیگری از فارغ التحصیل دانشکده هنرهای دراماتیک بود و بازی در سینما را از سال 1348 با بازی در فیلم «گاو» به کارگردانی داریوش مهرجویی آغاز کرد.

راز خنجر (1369)، دل نمک (1368)، آخرین لحظه (1367)، آری چنین بود (1367)، آن سوی آتش (1366)، گودال (1365)، غریبه و مه (1353)، قیامت عشق (1352)، تجاوز (1349) آثاری هستند که وی در آن ایفای نقش کرده‌ است.