شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی در اولین روز بازدید عمومی خود مورد استقبال مردم قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز، شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی از ساعت 10 صبح چهارشنبه دوم فروردین ماه، آغاز به کار کرد که از همان ساعات اولیه مورد استقبال مردمی قرار گرفت.
این شهرک تاریخی ایام نوروز و تا پایان فروردین ماه، پذیرای زائرین و مجاورین خواهد بود.
شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی شامل دو بخش؛ مشهد کهن و مشهد معاصر است.

استقبال از اولین روز برگزاری «شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی»

در این شهرک تاریخی از علم و هنر تا سبک زندگی، کار و پیشه تا زیارت و معنویت تا جهاد و حماسه و شهادت؛ فضای تاریخی و کهن خراسان و مشهد در این محورها بازآفرینی شده است و بازدید‌کنندگان با حضور در شهرک تاریخی مشهد دوست‌داشتنی، حس زندگی در این مقاطع تاریخی را به شکل بدیعی تجربه می‌کنند.
در بخش مشهد کهن؛ گذر تاریخ و تمدن اسلامی، کوهسنگی و پاژ(زادگاه فردوسی)، مدرسه علمیه پریزاد، سقاخانه اسماعیل طلا، میل رادکان، سرای زندگی، بازار مشاغل کهن، حرم مطهر رضوی و پنجره فولا، گلزار شهدای تاریخ مشهد و تاریخ مشهد به روایت نمایش را می بینید.

استقبال از اولین روز برگزاری «شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی»

و در بخش مشهد معاصر؛ مسجد گوهرشاد، مسجد فیل و مساجد انقلابی، تماشاخانه، زورخانه شهدای عیدگاه، کتابفروشی علیزاده، تکیه بانوان، دادگاه مبارزین جهان اسلام، ساواک و زندان رژیم پهلوی، چای خانه، راسته بازار، مهدیه علیزاده، میدان شهدا، جهاد سازندگی، مدرسه و نهضت سوادآموزی، گذر دهه 60، شهربازی و تالار نمایش را خواهید دید.
این شهرک تاریخی همه روزه از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 22 در بلوار وکیل آباد، انتهای بلوار کوثر پذیرای زائرین و مجاورین خواهد بود.