تئاتر خیابانی «غریبه در حافظه شهر» از روز گذشته در یادمان شلمچه و برای کاروان های راهیان نور اجرا شد.

به گزارش مرور نیوز، تئاتر خیابانی «غریبه در حافظه شهر» روایت غربت دلیر مردان حماسه ساز دوران دفاع مقدس است که تنها در مناسبت‌های خاصی از سال مانند هفته دفاع مقدس و روز جانباز یادشان جوانه می‌زند و در سایر ایام سال یادشان در بین مردم جامعه به ویژه مسؤولان کشور به حاشیه رفته است.

کلیت این نمایشنامه این است که فرزند جانبازی که در این تئاتر نقش آفرینی می‌کند، به دلیل مشکلات متعددی که نگهداری پدر جانبازش برایشان به وجود آورده است تصمیم به انتقال وی به خانه سالمندان دارد و اینگونه جانبازان را حتی در خانواده خود نیز غریب معرفی می‌کند.

این تئاتر به همت سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس و با همکاری اداره حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، ستاد مرکزی راهیان نور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان تهیه شده است.

اجرای تئاتر «غریبه در حافظه شهر» از سوم فروردین ماه سال 96 در یادمان دهلاویه آغاز شده و اجرای آن تا 10 فروردین ماه سال جاری در سایر مناطق و یادمان‌های دفاع مقدس ادامه خواهد داشت.

مصطفی بوعذار نویسنده و کارگردان تئاتر خیابانی «غریبه در حافظه شهر» در خصوص این نمایش اظهار کرد: گروه تئاتر آیین مردم موازی با 12 گروه هنری دیگر در قالب نخستین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور و با عنوان «هنر دفاع» اقدام به تهیه و اجرای تئاتر خیابانی در مناطق عملیاتی استان خوزستان کرده است.

وی با بیان اینکه اجرای تئاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس در تمام یادمان‌های راهیان نور خوزستان در قالب همایش ملی تئاتر خیابانی از20 اسفند ماه سال 1395 آغاز شده و تا 10 فروردین ماه 1396 نیز ادامه خواهد داشت، افزود: گروه‌های منتخب تئاتر خیابانی از نقاط مختلف ایران از جمله کرمان، ایلام، تهران و ... در برگزاری این همایش مشارکت دارند.

مدیر انجمن تئاتر شهر اهواز ادامه داد: هدف از اجرای تئاترهای خیابانی در مناطق عملیاتی مختلف خوزستان در قالب همایش ملی تئاتر خیابانی دفاع مقدس با هدف رونق بخشی به جریان مردمی و بزرگ راهیان نور است.