هیات انتخاب و داوری دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران که دی ماه امسال برگزار می شود، معرفی شدند.

به گزارش مرونیوز، انتخاب آثار این واقعه هنری را محمدباقر آقامیری، اردشیر مجرد تاکستانی، مجید مهرگان، مهرداد خطایی، امیر طهماسبی، حسینعلی ماچیانی، محمدرضا هنرور و عبدالله محرمی بر عهده دارند.
داوری نهایی آثار را در بخش نگارگری، مجید مهرگان، علی اصغر تجویدی، سلینا پوریا، امیر طهماسبی، مهرداد خطایی، بهمن شریفی و نوشین نظری انجام می دهند و سیدرضا فتاحی، حسینعلی ماچیانی و جلیل جوکار داوران گرایش گل و مرغ هستند.
در گرایش تذهیب، فریدون فخری جوقان، رحیم چرخی، محمدرضا هنرور، محسن آقامیری و سلیمان سعیدآبادی و در بخش تشعیر، مجید مهرگان، امیر طهماسبی و نوشین نظری داوری را برعهده دارند و داوری گرایش سیاه قلم این دوسالانه برعهده علی اصغر تجویدی، مهرداد خطایی و بهمن شریفی است.
دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران در بخش مسابقه، همایش علمی و تجلیل از پیشکسوتان نگارگری ایران برگزار می شود که بخش مسابقه در گرایش های نگارگری، گل و مرغ، تذهیب، تشعیر، طراحی سیاه قلم و پرتره سازی به شیوه نگارگری و پرداز با موضوع آزاد است.
همایش علمی دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران در دو بخش مقالات علمی با محوریت تاثیر مدارس صنایع قدیمه و موزه هنرهای ملی در نگارگری معاصر و نشست های تخصصی و سخنرانی استادان و متخصصان با موضوع نگارگری ایران برگزار خواهد شد. 
مهلت ثبت نام و ارسال تصاویر آثار به جشنواره تا فردا یکشنه 25مهرماه جاری است و هنرمندان و علاقه مندان برای شرکت در دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران می توانند با ارسال حداکثر سه اثر با ابعاد، تکنیک و موضوع آزاد که تاریخ تولید آنها از ابتدای سال 1393 به بعد باشد، به سایت دوسالانه به نشانی www.2salane.ir در مسابقه شرکت کنند.
این دوسالانه هنری توسط اداره کل هنرهای تجسمی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمن نگارگری ایران و مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، در دی ماه امسال در تهران برگزار می شود.