معاون پارلمانی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: پیگیری‌های زیادی برای ثبت ملی سفال شهرضا انجام شده که با توجه به قابلیت‌های منحصر به فرد این هنر در شهرضا، مرحل اجرایی آن با سرعت بیشتری پیگیری و در آینده نزدیک به اتمام خواهد رسید.

به گزارش مرور نیوز ،میرهادی رومیانی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از آثار و ابنیه تاریخی شهرستان شهرضا، اظهار کرد: مردم و مسئولان شهرستان شهرضا تقاضای زیادی برای ثبت ملی سمنوی سنتی این شهرستان داشتند که این مسئله از اولویت‌های کاری در این شهرستان محسوب می‌شود که در همین جا به مردم شهرضا قول پیگیری آن را می‌دهیم.

وی با اشاره به انجام مطالعات اولیه درخصوص ساماندهی بازار تاریخی شهرضا اظهار کرد: این مطالعات در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام شده و با هماهنگی فرماندار مقرر شد تا با مشارکت شهرداری، فرمانداری، شورای اسلامی شهر و سازمان میراث فرهنگی و کسبه محلی برای احیای این مجموعه بی‌نظیر اقدام شود.

معاون پارلمانی سازمان میراث فرهنگی همچنین با اشاره به بازدید از کارگاه‌های سفالگری شهرضا، گفت: با توجه به اینکه شهرضا در ردیف مهمترین پایگاه‌های هنر سفالگری ایران قرار دارد، پیگیریهایی در مرکز استان اصفهان برای ثبت ملی سفال شهرضا انجام شده که متعاقب آن در سازمان میراث فرهنگی کشور نیز این پیگری‌ها ادامه می‌یابد و در آینده نزدیک خبر ثبت ملی سفال شهرضا را اعلام خواهیم کرد.

رومیانی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به موقعیت بین راهی شهرستان شهرضا و استقرار در مسیر جاده ترانزیت شمال به جنوب کشور،افزود: این موقعیت جغرافیایی زمینه مناسب برای توسعه اکوتوریسم و ایجاد مراکز بوم گردی فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: باید از موقعیت بین راهی شهرستان شهرضا برای معرفی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری آن استفاده کرد.