نمایش «تو با کدام باد می‌روی» به نویسندگی جمال هاشمی و کارگردانی کمال هاشمی،‌ تولید مشترک ایران و سوییس در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود.

به گزارش مرور نیوز کمال هاشمی کارگردان نمایش «تو با کدام باد می‌روی» در گفت وگو با خبرنگار تئاتر فارس عنوان کرد:‌ این نمایش از 22 فروردین ماه هر شب ساعت 19 در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود. این نمایش درباره مهاجرت است، تولید مشترک ایران و سوییس که دو سال پیش در فستیوال این کشور براساس فراخوان شرکت داده و پذیرفته شد.

هاشمی با اشاره به اینکه این کار در سال 2015 در سوییس و سپس چند شهر فرانسه و بلژیک اجرا شد، افزود:‌ اکنون پس از گذشت دو سال در ایران به اجرا در خواهد آمد. بازیگران این نمایش کاظم سیاحی، محمد عباسی، شیوا فلاحی، سونیا سنجری، حامد نجابت هستند. طراح لباس، نگار نعمتی، طراح صدا و موسیقی آنکیدو دارش و مدیر پروژه سارا سجادی هستند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ای نمایش مستند و در قالبی شبیه نمایش مانوس است،‌گفت: من آن نمایش را ندیدم البته تعریفش را شنیده‌ام اما این کار مستند نیست البته اصل موضوع واقعی و براساس مشکلات مهاجران طراحی شده اما داستان گونه براساس یک موقعیت خاص افرادی که غیر قانونی وارد مرز کشوری می‌شوند را درگیر خود می‌کند.

وی در ادامه گفت: به طور خلاصه 5 مهاجر غیر قانونی پس از عبور از 6 مرز و در آستان رد شدن از مرز هفتم دچار خطرات و مشکلات زیادی می‌شوند... در نهایت این داستان به هفت خان رستم هم ارجاع شده است.