مجمع عمومی خانه مطبوعات برای نخستین بار به صورت الکترونیکی در سراسر کشور از ساعت 8 تا 16 چهارشنبه 10 خرداد ماه برای انتخاب اعضای هیأت مدیره و بازرسان برگزار می شود.

به گزارش مرور نیوز، بر اساس اعلام سامانه خانه مطبوعات، تا 18 فروردین ماه، یکهزار و 264 نفر با تایید خانه های مطبوعات برای عضویت و حضور در انتخابات تایید شده اند.
طبق آمار سامانه خانه مطبوعات، استان های کرمان، فارس، قزوین، آذربایجان غربی و البرز به ترتیب بیشترین آمار تایید اعضا را به خود اختصاص داده اند و استان های قزوین، خراسان رضوی، زنجان و سمنان بیشترین صف انتظار برای بررسی عضویت افراد ثبت نام شده را دارند.
همچنین از زمان آغاز اعلام نامزدی(18 اسفند سال 95) تا پایان 18 فروردین، 198 نفر در استان های مختلف، نامزدی خود را برای انتخابات، اعلام و در سامانه ثبت کرده اند که استان های کرمان، قزوین و البرز بیشترین تعداد نامزد ثبت نامی را داشته اند.
مجمع عمومی خانه مطبوعات برای نخستین بار به صورت الکترونیکی در سراسر کشور از ساعت 8 تا 16 چهارشنبه 10 خرداد ماه برای انتخاب اعضای هیأت مدیره و بازرسان برگزار می شود.
براساس اعلام خانه مطبوعات کشور، اعضای خانه های مطبوعات سراسر کشور می توانند با مراجعه به سایت khanehmatbooat.ir نسبت به ثبت نام و بارگذاری مشخصات خود اقدام کنند.
کسانی که تاکنون عضو خانه مطبوعات نبوده اند نیز می توانند با ثبت نام در این سامانه الکترونیک نسبت به ارائه درخواست عضویت خود اقدام کنند.
همچنین جهت سهولت کار و رفع اشکالات احتمالی شماره تماس نمایندگان ادارات کل و نمایندگان خانه های مطبوعات به تفکیک هر استان در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ پاسخگوی سووالات احتمالی در این زمینه خواهند بود.
ثبت نام در این سامانه جهت شرکت در انتخابات هیات مدیره خانه های مطبوعات در سراسر کشور که به طور همزمان و به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد، الزامی است.
متقاضیان عضویت در هیأت مدیره می توانند تا 30 اردیبهشت ماه نامزدی خود را از طریق سایت khanehmatbooat.ir اعلام کنند.
نحوه بررسی صلاحیت نامزدها و زمانبندی انتخابات در جدول تهیه شده اکنون در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی press.farhang.gov.ir قابل مشاهده است.