مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد گفت: 104 روزنامه مدارک خود را برای شرکت در طرح رتبه‌بندی ارسال کردند.

به گزارش مرور نیوز، حسن محرابی گفت: تسریع در ارسال مدارک، توسط مدیران مسئول محترم روزنامه‌های کشور به خصوص روزنامه‌های محلی، منطقه‌ای و استانی سبب خواهد شد نتایج نهایی، که مبنای ارائه هر گونه تسهیلات اعطایی در سال 96 است در موعد مقرر منتشر شود.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، با اعلام اینکه تا روز 17 فروردین 104 روزنامه، مدارک خود را برای شرکت در طرح رتبه‌بندی روزنامه‌ها ارسال کرده‌اند، از دریافت مدارک تا 25 فروردین ماه خبر داد و گفت: زمان دریافت مدارک تکمیل شده فرم خوداظهاری به درخواست مدیران مسئول تمدید شده است و مدیران مسئول تا پایان ساعت اداری 25 فروردین برای ارائه مدارک خود فرصت دارند.

حسن محرابی ضمن اعلام روزهای 6 و 23 بهمن و 2 و 15 اسفند 95 به عنوان روزهای منتخب برای رتبه‌بندی روزنامه‌ها، اجرای رتبه‌بندی در این دوره را به دلیل اضافه شدن شاخص‌های کیفی، دقیق‌تر از دوره پیش توصیف کرد و یادآور شد: برای آشنایی مدیران مسئول با نحوه تکمیل فرم خوداظهاری، انجمن صنفی مدیران مسئول روزنامه‌های غیردولتی به عنوان مجری طرح رتبه‌بندی، در بهمن ماه گذشته کارگاه آموزشی برگزار کرد.

وی تاکید کرد: برای منظم شدن روند رسیدگی‌ها و تسریع در اعلام نتایج، مطابق بند 12 دستورالعمل، مدارک جدید جز مواردی که در ابتدا تحویل شده از روزنامه‌ها پذیرفته نمی‌شود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی یادآور شد: تسریع در ارسال مدارک، توسط مدیران مسئول محترم روزنامه‌های کشور به خصوص روزنامه‌های محلی، منطقه‌ای و استانی سبب خواهد شد نتایج نهایی، که مبنای ارائه هرگونه تسهیلات اعطایی در سال 96 است در موعد مقرر منتشر شود.

تمام مدیران مسئول محترم روزنامه‌ها (اعم از سراسری و غیر سراسری) برای شرکت در طرح رتبه بندی روزنامه‌ها(سال95) مطابق شیوه نامه مصوب کارگروه توسعه مطبوعات می‌توانند 4 شماره روزنامه خود را به شرح زیر همراه با فرم خوداظهاری تکمیل شده، جداول الحاقی و مستندات لازم به ساختمان معاونت مطبوعاتی (خیابان قائم مقام فراهانی، کوچه هشتم، پلاک 15، طبقه اول، آقای سرمدی) تحویل و رسید دریافت کنند تا برای بررسی کارشناسی و ارزیابی انجمن صنفی مدیران مسئول روزنامه‌های غیر دولتی ارسال شود.