بعد از اقامه نجف مغرب و عشاء، مراسمی در صحن حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور شخصیت ها و مسوولان محلی برگزار شد که در آن از یک جلد قران نفیس کار هنری هنرمند ایرانی 'علی اصغر موسویان' رونمایی کردند.

به گزارش مرور نیوز، مراسم های باشکوه جشن میلاد در حرم علوی از بعد از ظهر دیروز دوشنبه با حضور خدام آن حضرت و جمع زیادی از زایران عراقی و خارجی از جمله زوار ایرانی، آغاز شد.
خدام حرم علوی طی مراسمی ویژه، با لباس های فرم و حمل پرچم ولایت، بار دیگر با امیرمومنان علی (ع) عهد و پیمان بر وفاداری بر ولایت بستند.
بعد از اقامه نجف مغرب و عشاء، مراسمی در صحن حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور شخصیت ها و مسوولان محلی برگزار شد که در آن از یک جلد قران نفیس کار هنری هنرمند ایرانی 'علی اصغر موسویان' رونمایی کردند.
همزمان تولیت آستان علوی در صحن های اطراف حرم با افراشتن سفره طویل شام، بیش از پنج هزار پرس غذا را بین زائران علوی که برای زیارت آن امام همام در نجف اشرف حضور یافته بودند، توزیع کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا،سراسر صحن و سرای مولای متقیان علی(ع) که با هزاران شاخه گل ایرانی ، تزیین شده ، حال و هوای جشن به خود گرفته است و زائران آن حضرت از گوشه و کنار عراق و سایر نقاط جهان به پابوسش حاضر شده اند.
در مسجد کوفه نیز که همچنان بعد از گذشت قرن ها، با نام و عطر امیرمومنان علی (ع) آغشته شده، زائران صبح سه شنبه بانگ 'لبیک یا علی (ع)' را سردادند.
در دیگر حرم های مطهر در کربلا و کاظمین نیز همزمان جشن های میلاد باشکوه برگزار شد و همان طور که در بین شیعیان عراق مرسوم است، امشب سه شنبه، شهرهای مختلف جنوب و مرکز عراق و بغداد نور افشانی می شود.
در سامراء اما همزمان با اعیاد رجبیه، طرح جایگزین کردن ضریح چوبی جدید امامین عسکریین (ع) و تفکیک ضریح سابق آغاز شد و همان طور که مسوولانی در ستاد بازسازی عتبات به ایرنا گفتند قرار است که ضریح جدید در نیمه شعبان امسال نصب و بطور رسمی رونمایی شود.
عوامل اجرایی هم اکنون در حال انجام فعالیت های زیر ساختی برای آماده کردن حرمین عسکریین جهت نصب ضریح چوبی جدید هستند و کار معماران و مهندسین ، با گسترش ضریح قبلی با سرعت ادامه دارد.
در همین حال، به مناسبت میلاد اول امام شیعیان، جشن هایی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد و کنسولگری های ایران در شهرهای کربلا، نجف، بصره ، با حضور کارکنان ایرانی و نمایندگی های ایرانی فعال در عراق ، برگزار شد که با سخنرانی، مداحلی و مولودی خوانی و قرائت اشعاری در رسای مولود کعبه همراه بود.