برخی از سینماگران که بازیگران تعداد بیشتری از آنها را شامل می‌شود، به واسطه حضور پدرشان در سینما وارد حرفه‌شان شده‌اند که بسیاری از آنها با موفقیت در کارشان هویت مستقلی پیدا کرده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، زنده‌یاد علی حاتمی، مسعود کیمیایی، سیروس الوند، سعید سهیلی، زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور، منوچهر محمدی، عزت‌الله انتظامی، زنده‌یاد داود رشیدی، جهانگیر کوثری، علی‌اکبر ثقفی، کمال تبریزی، فرامرز قریبیان، ابراهیم حاتمی‌کیا، علیرضا داودنژاد، مجید مظفری، زنده‌یاد پرویز فنی‌زاده، اسماعیل محرابی، مهدی هاشمی، جلیل فرجاد و آتیلا پسیانی ازجمله پدرانی هستند که فرزندانشان در سینما فعال هستند.

پدرانی که فرزندشان را به سینما آوردند

لیلا حاتمی اولین حضورش در سینما در نقش کودکی کمال‌الملک در فیلم «کمال الملک» به کارگردانی پدرش علی حاتمی بود. در سال 1370 در فیلم «دلشدگان» که آن هم ساختهٔ پدرش بود ایفای نقش کرد. پس از آن در 13755 برای اولین بار در یک کار سینمایی در فیلمی که کارگردان‌اش پدرش نبود (فیلم «لیلا» از داریوش مهرجویی) نقش یک زن نازا را ایفا کرد و برای آن دیپلم افتخار جشنواره فیلم فجر را گرفت.


این بازیگر با حضور در فیلم های مختلف و با کسب چندین جایزه از جشنواره‌های داخلی و خارجی یکی از موفق‌ترین بازیگران ایرانی از لحاظ تعداد جوایز دریافتی محسوب می شود.

پدرانی که فرزندشان را به سینما آوردند

باران کوثری هم با نقش‌آفرینی در فیلم‌هایی که تهیه آنها را پدرش جهانگیر کوثری برعهده داشت، وارد سینما شد.

این بازیگر کارش را با فیلم «نرگس» آغاز کرد و در ادامه در «بهترین بابای دنیا»، «روسری آبی»، «بانوی اردیبهشت» و «زیر پوست شهر» ساخته مادرش رخشان بنی‌اعتماد مقابل‌دوربین رفت و رفته رفته جایگاهی مستقل پیدا کرد و در آثار فیلمسازان دیگری به ایفای نقش پرداخت.

پدرانی که فرزندشان را به سینما آوردند


مسعود کیمیایی از فیلم «تجارت» پسرش، پولاد را وارد سینما کرده است که فعالیت او تا به امروز ادامه دارد.

این بازیگر علاوه بر فیلم‌های پدرش در آثار دیگری چون «شمعی در باد»، «صحنه‌ جرم، ورود ممنوع»، «زندگی با چشمان بسته» و «گشت ارشاد» به ایفای نقش پرداخته است و این روزها «گشت2» را روی پرده دارد.

حضور این بازیگر در آخرین ساخته پدرش «قاتل اهلی» با حواشی زیادی همراه شد.

پدرانی که فرزندشان را به سینما آوردند


ساعد سهیلی فرزند سعید سهیلی کارش را با «چارچنگولی» آغاز کرد و با فیلم «گشت ارشاد» معرفی شد که با این فیلم کاندید دریافت سیمرغ بلورین هم شد.

این بازیگر هم رفته رفته با حضور در آثار فیلمسازان دیگر هویت مستقلی پیدا کرد و به یکی از پرکارترین بازیگران تبدیل شد.

سهیلی برای «چند متر مکعب عشق» تندیس بازیگری جشن سینما را به خود اختصاص داد.

سارا سهیلی دیگر فرزند سعید سهیلی هم در فیلم های پدرش به ایفای نقش پرداخته اشت.

پدرانی که فرزندشان را به سینما آوردند


سام قریبیان فرزند فرامرز قریبیان از نوجوانی با بازی در فیلم های «گردباد»، «جدال در تاسوکی»، «شکار خاموش» و «ترانزیت» وارد سینما شد و پس از بازگشتش از آمریکا در مقابل دوربین فیلم‌های «لاله» و «خط ویژه» رفت و اولین تجربه کارگردانی‌اش با عنوان «361 درجه» مقابل دوربین برد.