فیلمساز یزدی هنر انقلابی را هنری برگرفته از دل جامعه و تبلور دغدغه‌های درونی هنرمندان متعهد به فرهنگ جامعه و توسعه کشور دانست.

به گزارش مرور نیوز، «رقیه توکلی» در مورد هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: من هنرهایی را که بعد از انقلاب اسلامی در ایران شکل گرفته و زیر نظر اداره ارشاد انجام می‌‎ شود را هنرهای انقلاب می‌دانم، چون در کشوری کار می‌شود که انقلابی را گذرانده و بعد از آن این اثرهای هنری شکل گرفته است.

وی گفت: ما ثابت کردیم هنر انقلاب در عرصه سینما و دیگر هنرها از جمله فیلم کوتاه و بلند، عکاسی، اثرهای تجسمی، اثرهای درخشانی را در سطح کشوری و بین‌الملل داشته که این نشان‌دهنده متعالی بودن هنر انقلاب اسلامی است.

توکلی در این مورد ادامه داد: من فکر می‌کنم هنرانقلاب به جایگاه شایسته خود رسیده و آن بخش از کارهای هنری که باهزینه دولت، توسط هنرمندان انجام می‌شود اثرهایی است که در جایگاه خود و باهدفی که ساخته شده، تحت‌تأثیر اقشار مختلف جامعه قرار گرفته است.

این فیلمساز یزدی افزود: آن چیزی که باعث می‌شود یک فرد به سمت هنر برود دغدغه‌ای است که درآن فرد وجود دارد حتی اگر آن دغدغه شخصی باشد باز به آن اجتماع مربوط می‌شود و چیزی نیست که فقط برای خود فرد باشد و زمانی که شخص در جامعه‌ای زندگی می‌کند که یک دوره انقلابی را پشت سرگذاشته، فکر می‌کنم همه دلسوزانه برای اجتماعی که دارند زندگی می‌کنند و برای فرهنگی که وجود دارد کار می‌کنند، حتی اگر نگاه منتقدانه داشته باشند باز هم دلسوزانه است و دوست دارند آن فضا رشد کند، چون هیچ جایی بی‌عیب و نقص نیست.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود تصریح کرد: هنرمندان ما بیشتر از هر چیز نیاز به آرامش و آسایش دارند، چون گاهی مواقع آنقدر دغدغه مسائل مالی و روانی زیاد می‌شود که هنرمند نمی‌تواند آن چیزی را که می‌خواهد راحت و رها انجام دهد، حمایت‌های مالی و معنوی و مورد تشویق قرارگرفتن هنرمند و این‌که هنرمند متوجه شود که دیده می‌شود همه این‌ها تاثیر خود را روی ناخوداگاه هنرمند می‌گذارد و فکر می‌کنم این‌ها کاری است که می‌تواند از طرف جامعه و دولت انجام شود .

این هنرمند شاخص یزدی درمورد دستاورد هنرانقلاب اسلامی اظهار کرد: تربیت هنرمندان، راهنمای خوب قراردادن و نشان دادن راه درست به کسانی که می‌خواهند وارد این عرصه شوند،‌از جمله دستاوردهای هنر انقلاب اسلامی در این برهه از زمان است.