مدیران حوزه هنری مراسمی به منظور بزرگداشت افتخار حسین عارف رئیس موسسه فرهنگی اکو در آستانه پایان ماموریت وی برگزار می‌کنند

به گزارش مرور نیوز، مراسم بزرگداشت افتخار حسین عارف رئیس موسسه فرهنگی اکو ساعت ۱۵ چهارشنبه ۱۴ مهرماه، در سالن سلمان هراتی حوزه هنری و با حضور رئیس و مسئولان حوزه هنری و همچنین با حضور جمعی از شاعران کشور برگزار می‌شود.

افتخار حسین عارف در طول حضور خود در ایران ارتباط خوبی با شاعران کشورمان برقرار کرد و آثار بسیاری از ادبیات کهن و ادبیات انقلاب اسلامی را به دیگر کشورها به ویژه کشورهای اردوزبان معرفی کرد. وی همچنین در موسسه اکو با نهادها و ارگان های انقلابی مختلفی همچون حوزه هنری همکاری داشت.

افتخار عارف در دیداری که پیش‌تر با رئیس و مسئولان حوزه هنری داشت، گفته بود: هرگاه به حوزه هنری می‌آیم احساس خوشحالی می‌کنم. مهر و محبتی که در هنر داریم به وسیله شما هنرمندان به خوبی نمایش داده می‌شود و معتقدم از ضروریات است که سازمان اکو و حوزه هنری با هم ارتباط داشته باشند.

وی همچنین در سفری که به شیراز داشت و پس از بازدید از مقبره حضرت سعدی و حافظ گفته بود: در حضور حضرت سعدی و حافظ، هر ملتی می‌تواند مغرور باشد. هر زبانی می‌تواند به خود افتخار کند، اگر بزرگانی چون سعدی و حافظ داشته باشد.

از آثار ادبی افتخار حسین عارف می‌توان به کتاب‌های «دوازده بازیکن»، «چاپ دو نیمه»، «جهان شناخته شده» و ... اشاره کرد که به زبان اردو منتشر شده اند.

علاقه‌مندان برای حضور در مراسم بزرگداشت افتخار حسین عارف می‌توانند در زمان یاد شده به حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.