جشنواره غذای ملل در چارچوب جشنواره فرهنگ ملل از سری برنامه های رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام ، در دانشگاه فردوسی برگزار شد

به گزارش مرور نیوز، سومین جشنواره فرهنگ ملل در چهار بخش علمی بین المللی، کارگاه و جشنواره غذای ملل، نمایشگاه فرهنگ ملل و مسابقات از 28 فروردین جاری برای مدت سه روز با حضور دانشجویان خارجی ۲۱ کشور جهان در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شده است.
در این چارچوب بخش غذای ملل با همکاری دانشجویان خارجی برگزار و در پایان آن رتبه نخست با 82 امتیاز به غذای 'خانفروشند رشواش' از بحرین، غذای 'پد تای چیکن' از تایلند و سالاد روسی از روسیه رسید.
رتبه دوم این جشنواره نیز با 79 امتیاز به غذای 'تانسو' از چین، 'سوتو بیاتی' از اندونزی، 'امپادانا آتن' از شیلی، 'گرچک' از تاجیکستان و ' نیکو دانگو' از ژاپن اختصاص یافت.
همچنین رتبه سوم این جشنواره را با 74 امتیاز غذای 'قیمع شلمه' از پاکستان، 'کیک سیب و بادام' از انگلستان و 'کرد و بیکد سالمون' از نروژ کسب کردند.
جشنواره غذای ملل در قالب جشنواره فرهنگ ملل به عنوان یکی از برنامه های آن، راهی برای نزدیکی بیشتر و پیوند ملتها با هدف برقراری تعامل و همکاری بین دانشجویان کشورهای مختلف از سال 1394 به صورت سالانه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.