اولین آلبوم رسمی گروه آوازی «دامور» امروز در بازار موسیقی کشور منتشر شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی این اثر، نخستین آلبوم رسمی گروه آوازی «دامور» که نخستین آلبوم تصویری به سبک آکاپلا (آواز بدون همراهی ساز) در ایران است، به رهبری فراز خسروی‌دانش بعد از شش سال فعالیت منتشر شده و شامل 10 قطعه موسیقی و کلیپ متفاوت به نام‌های آها بوگو (گیلکی)، کوچه لَرَ سوسَپ میشم ( آذری)، موسیقی کارتون‌ها (نوستالژی)، معرفی، مدارا کن (پاپ)، Sway، Adagio in Gminor Schindler's List Anitra's Dance Toccata & Fugue و Symphony V است که به‌صورت دیجی‌پک (آلبوم صوتی همراه آلبوم تصویری) در دو نسخه دیجیتال در فضای اینترنت و به‌شکل فیزیکی در فروشگاه‌های فرهنگی و هنری سراسر کشور منتشر شده است.

قطعات این اثر که در گستره‌های مختلف صدایی به‌صورت پولی فونی (چند صدایی) برای خوانندگان تنظیم شده، همراه با افکت‌های صوتی و تقلید سازهای مختلف مانند درامز، گیتارباس، ترومپت، نی و دودوک بدون همراهی ساز (Acapella) است.

غزل اکلیلی، اهدا مصلحی، فروغ فضلی، مینا جعفری، محمود رحمانی و عطا حکاک از سولیست‌های این آلبوم هستند که به هنرنمایی پرداخته‌اند. همچنین کلیپ‌های این اثر توسط «حنانه واحدی» کارگردانی شده و میکس و مسترینگ آلبوم را «نوید رهبر» برعهده داشته است.

گروه آوازی «دامور» فعالیت رسمی خود را از سال 1389 به سرپرستی فراز خسروی‌دانش آغاز کرد و کنسرت‌های مختلفی را در تهران و شهرستان برگزار کرده است. «دامور» واژه‌ای پارسی و به معنی آواز نرم و لطیف است که مرتبط با نوع فعالیت گروه انتخاب شده است. قطعات گروه منتخبی از موسیقی سازی و آوازی است که در شاخه‌های کلاسیک، جَز، محلی و پاپ اجرا می‌شوند. همچنین این گروه در طول مدت فعالیت خود توانسته در اولین سال شرکت در بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر مقام سوم را کسب کند و همچنین با خواننده‌های مطرح ایران نیز همکاری کرده است.