مدرسه تئاتر سه نقطه نخستین تور آموزشی یکروزه بازیگری در فضای باز را با همکاری سازمان محیط زیست، جمعه 30 مهر ماه جاری برای تعداد محدودی از دانشجویان و هنرجویان رشته بازیگری در دو منطقه حفاظت شده پارک ملی سرخه حصار و خجیر برگزار می کند.

به گزارش مرورنیوز، محمد حسن نجفی مدیر مسوول این مرکز فرهنگی، هنری با اعلام خبر فوق افزود: نخستین تور آموزشی بازیگری در فضای باز با دو هدف اصلی که شامل شناخت تازه بازیگر از خود و محیط پیرامون خود است برگزار می شود. نجفی با تاکید بر این نکته که چنین رخدادی برای نخستین بار و با تلاش های چند ماهه مدرسه تئاتر سه نقطه و همکاری و موافقت سازمان محیط زیست به دلیل درجه ممتاز این مرکز فرهنگی، هنری صورت می گیرد و بازیگران فرصت پیدا می کنند تا در یکی از بکر ترین فضاهای ممکن و طبیعی کشور به تجربه های جدیدی دست یابند، ابراز امیدواری کرد نتایج مثبت این تور آموزشی زمینه ساز فعالیت های بعدی در این حوزه شود.

به گفته مدیر مسوول مدرسه تئاتر سه نقطه در این تور آموزشی که بنا به اعلام سازمان حفاظت محیط زیست می بایست با تعداد شرکت کننده محدود (35 نفر) برگزار شود احسان پایدار فارغ التحصیل مدرسه بازیگری Neighborhood Playhouse (نیبر هود پلی هاوس) نیویورک که دانش آموخته مکتب بازیگری سانفورد مایزنر بوده (و هم اکنون دوره های آموزشی این سبک بازیگری توسط وی در مدرسه تئاتر سه نقطه تدریس می شود) به عنوان معلم و استاد دریافتها و رهیافتهای خود از بازیگری را با تاکید بر شناخت شرایط و انرژی محیط به حاضران ارائه می کند.

نجفی خاطرنشان ساخت: تلاش مدرسه تئاتر سه نقطه بر این اصل استوار شده تا همواره در کنار کارگاههای آموزشی، شرکت کنندگان به درک جدیدی از هنر نمایش و به ویژه بازیگری دست یابند و برگزاری چنین دوره های متفاوتی بدون تردید دریچه نوینی را به روی هنرجویان و دانشجویان رشته بازیگری می گشاید.

گزارش امور ارتباطات رسانه ای و روابط عمومی تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه می افزاید: طبق برنامه ریزی انجام شده، نخستین تور آموزشی بازیگری در فضای باز از ساعت 6 صبح روز جمعه 30 مهرماه سال جاری با حرکت به سمت منطقه حفاظت شده و پارک ملی سرخه حصار و خجیر آغاز شده و ساعت 18 همین روز خاتمه می یابد.     علاقه مندان برای اطلاع از شرایط ثبت نام و شرکت در این تور آموزشی می توانند با شماره تلفن های 021- 88952392 و 021- 88952440 تماس حاصل کرده و یا به شکل حضوری به محل مدرسه تئاتر سه نقطه واقع در میدان ولی عصر - بلوار کشاورز - بعد از خیابان فلسطین - خیابان کبکانیان - نبش کوچه مرتضی زاده - پلاک 10و 12 مراجعه کنند. ضمنا به دلیل ظرفیت محدود شرکت کنندگان اولویت حضور با متقاضیانی است که مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند. همچنین مهلت ثبت نام نیز تا ساعت 12 ظهر روز پنجشنبه 29 مهر اعلام و پس از پایان این زمان، ثبت نام انجام نخواهد شد.

گفتنی است: سرخه‌حصار یکی از پارک‌های ملّی ایران است که در شرق تهران قرارگرفته و مساحت آن در حدود ۹۱۶۸ هکتار می‌باشد که به جز بخش شمال شرقی آن تمام این ناحیه تحت کنترل و حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد

همچنین پارک ملی خُجیر نیز منطقه‌ای حفاظت‌شده در شرق تهران است که حدود 013/10 هکتار وسعت داشته و از سال ۱۳۶۱ به عنوان پارک ملی تعیین شده‌ ودر واقع قدیمی‌ترین منطقه شکار ممنوع در کشور است.خجیر در نزدیکی پارک ملی سرخه حصار قرار دارد. با توجه به این همسایگی، خصوصیات طبیعی دو منطقه از جمله نوع جانوران و گیاهان شبیه به هم است، اما خجیر با توجه به فاصله بیشتری که از تهران دارد، دست‌نخورده‌تر و سالم‌تر مانده‌ است.