آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه سعادت انسان در گرو عمل به دستورات قرآن کریم است، گفت: هر کسی به سهم خود به این دو طناب یعنی قرآن و عترت اعتصام کرد راه نجات و سعادت را خواهد یافت.

به گزارش مرور نیوز، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در پیام تصویری به مسابقات بین الملی قرآن طلاب جهان اسلام با تقدیر از برگزارکنندگان این مسابقات گفت: خداوند بهترین پیوند خود با خلق را در سایه قرآن و عترت حفظ کرده است .

وی ادامه داد: فیض ولایت عترت همانند فیض قرآن تجلی است زیرا خدا قرآن را نازل کرد و این القاء شبیه القاء باران نیست که انداخته شود بلکه یک سر قرآن در نزد خدا و سمت دیگر آن در دست بشر است .

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: هر کسی به سهم خود به این دو طناب اعتصام کرد راه نجات و سعادت را خواهد یافت و چون به نحو تجلی است صعود انسان نیز با گرفتن این طناب به همین نحو است .

این مرجع تقلید تصریح کرد: اگر کسی به این کلام اعتصام کند خداوند عالمان با ایمان را بالا خواهد برد بنابراین مومن یک درجه و مومن عالم درجه برتری دارد ولی همه این‌ها در پرتو اعتصام به قرآن است .

وی افزود: برای اینکه ادراک کنیم کلمات اهل بیت و قرآن را فهمیده‌ایم شرح صدر طلب می‌کند که از پیامبر در مورد نشانه‌های آن سؤال شد فرمودند که تجافی کردن از دنیا و در دنیا زندگی نکردن و به سمت آخرت حرکت کردن از جمله این نشانه‌هاست .

آیت الله جوادی آملی عنوان کرد: اگر کسی که در دنیا زندگی می‌کند و بخواهد در مورد معرفت شناسی سخن بگوید سر از شک در می‌آورد زیرا ابتدا و انتهای زندگی این افراد و بینش آنان اعتباری و وهم و خیالی است و نه عقلانی به همین دلیل سرگرم مسایل سیاسی و تکاثر مال و... می‌شوند.