کتابخانه و موزه ملی ملک و موزه ملی ایران، به عنوان نخستین موزه‌های «وقفی- خصوصی» و «دولتی» ایران، هم‌زمان با برگزاری آیین وقف‌نامه‌ای گرامی‌داشت بعثت پیامبر اکرم (ص) تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، کتابخانه و موزه ملی ملک _ نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران_، همزمان با برگزاری آیین سالانه گرامی‌داشت بعثت رسول اکرم (ص)؛ و همچنین هشتادمین سال بنیان‌گذاری موزه ملی ایران به عنوان نخستین موزه دولتی ایران، در قالب تفاهم‌نامه‌ای با یکدیگر زمینه‌های همکاری مشترک را فراهم کردند و تفاهم‌نامه‌ای بین این دو موزه امضا شد.

این تفاهم‌نامه که روز گذشته دوشنبه 4 اردیبهشت توسط جبرئیل نوکنده، مدیر کل موزه ملی ایران و سید مجتبی حسینی، مدیر کتابخانه و موزه ملی ملک امضا شد؛ قرار است برگزاری آیین هشتاد سالگی وقف کتابخانه و موزه ملی ملک و هشتاد سالگی بنیان‌گذاری موزه ملی ایران در سال 1396 خورشیدی را در دستو کار قرار دهد.

این دو مسئول سیدمجتبی حسینی مدیرعامل کتابخانه و موزه ملی ملک و جبرییل نوکنده رییس موزه ملی ایران، با امضای تفاهم‌نامه‌ای، به علت وجودی آن یعنی برگزاری آیین هشتاد سالگی وقفِ یکی و بنیان‌گذاری دیگری اشاره کردند .

مدیرعامل کتابخانه و موزه ملی ملک درباره اهمیت تفاهم‌نامه آیین هشتاد سالگی وقف کتابخانه و موزه ملی ملک و هشتاد سالگی بنیان‌گذاری موزه ملی ایران گفت: کارگروهی مشترک بر اساس برنامه توافق‌شده تشکیل می‌شود؛ برنامه‌ای که به زودی جزییات آن را اعلام خواهیم کرد .

رییس موزه ملی ایران نیز به تشریح این تفاهم‌نامه پرداخت و گفت: دو موزه کهن در ایران، یکی خصوصی و دیگری دولتی، برای دوستداران فرهنگ ایران و اسلام، در نقطه مشترک هشتاد سالگی خویش با یکدیگر همکاری می‌کنند. می‌کوشیم هر دو نهاد با همکاری‌هایشان الگویی برای کارهای مشترک در حوزه فرهنگ باشند .