مسئول غرفه انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی گفت: تهیه نشدن کاغذ با قیمت مناسب و حتی بالاتر سبب شده تا چاپ و نشر کتاب با قیمت بالا عرضه شود و این موضوع، کاهش خرید مردم را به همراه خواهد داشت.

سعید قاسمی روز چهارشنبه در نخستین روز از سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت و گو با مرور نیوز افزود: دفتر نشر فرهنگ اسلامی امسال با 200 عنوان کتاب حضور یافته است.
وی با بیان اینکه در این دوره نسبت به دوره قبل 30 عنوان کتاب جدید افزوده شده گفت: موضوعات فلسفی، فرهنگی و اسلامی از اهم عناوین کتاب های عرضه شده است.
قاسمی افزود: چنانچه مسئولان ذیربط بتوانند نسبت به تهیه کاغذ با قیمت پایین، صنوف انتشارات را حمایت کنند، تولید و انتشار کتاب نیز به قیمت پایین تر در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت و دیگر با عدم استقبال مردم مواجه نخواهیم شد.
قاسمی همچنین از تخفیف 25 درصد به بالا با توجه به عنوان و نوع چاپ کتاب برای بازدید کنندگان از نمایشگاه کتاب در این غرفه خبر داد.

مسوول غرفه فروش کتاب آستان قدس رضوی نیز گفت: در نمایشگاه سی ام انتشارات آستان قدس با یکهزار و 41 عنوان کتاب در زمینه های اجتماعی، مذهبی، دانشگاهی، زندگی امام رضا (ع)، حدیث و همچنین برپایی غرفه کودک حضوری فعال دارد.
علی قاسمی پور گفت: امیدواریم با توجه به حمایت مسوولین از انتشارات بتوان تولیدات با قیمت مناسب و کیفیت بالا در اختیار علاقه مندان قرار دهیم.

انتشارات روسیه
مسوول غرفه کشور روسیه نیز اظهار کرد: در نمایشگاه سی ام تهران با چهار هزار عنوان حاضر شده است.
ویکتوریا آپارینا افزود: عنوان های ادبی و هنری ادبیات کودک، آموزش زبان روسی برای کودکان، کتاب های کلاسیک، معاصر، تاریخ اسلام و همچنین کتابهایی از مناطق مختلف روسیه به زبان روسی در این نمایشگاه برای علاقه مندان عرضه شده است.
وی با بیان اینکه تعداد آثار ارایه شده کشور روسیه در نمایشگاه سی ام کاهش نشان می دهد گفت: روسیه در نمایشگاه گذشته میهمان ویژه بود.
سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 13 تا 23 اردیبهشت در شهر آفتاب از 10 تا 8 شب برای بازدید علاقه مندان دایر است.