عباس بلوندی طراحی صحنه و لباس فیلمی را به پایان رسانده که از نظر او گونه ای متفاوت از سینمای دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز،عباس بلوندی طراح صحنه و لباس و برنده سیمرغ بلورین درباره آخرین فعالیتهای خود گفت:چندی پیش کارم در فیلم«سرو زیر آب»ساخته محمد علی باشه آهنگر به پایان رسید و هم اکنون مشغول مشغول تحقیق و ساخت دکور سریال«هنگام بیداری»هستم که پیش از این«حریم»نام داشت و از سریالهای الف-ویژه سازمان صدا و سیما است که قرار است به کارگردانی سیروس مقدم جلوی دوربین برود.

بلوندی که در تمام کارهای باشه آهنگر با او همکاری داشته و در آخرین همکاری مشترکشان«ملکه»سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس را از سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر گرفته است،درباره کار جدید خود با این کارگردان گفت:«سرو زیر آب»از جمله کارهای درجه یک سینمای جنگ است و از نظر من که در تمامی کارها با ایشان همکاری داشتم،بهترین فیلمشان تا به حال است.این فیلم گونه ای متفاوت از سینمای دفاع مقدس است و پنجره جدیدی به دوران دفاع مقدس می گشاید.

عباس بلوندی متولد 1349 در اندیمشک است. وی فارغ التحصیل رشته تدوین از مرکز آموزش فیلمسازی باغ فردوس است. او فعالیت سینمایی خود را از سال 1377 با فیلم پرواز خاموش آغاز کرد و بیش از بیست فیلم را در کارنامه کاری خود دارد .