یدااله صمدی مدتی طولانی است که به دنبال سرمایه کافی برای تولید«مشدی عباد»است.

یدالله صمدی کارگردان سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار مرور نیوز درباره آخرین وضعیت پروژه جدید خود «مشدی عباد» که بیش از یک سال است قصد ساخت آن را دارد گفت:همچنان به دنبال تهیه سرمایه این فیلم هستم و قول هایی هم دوستان آذربایجانی گرفته ام اما روند تهیه سرمایه بسیار طولانی تر از حد انتظارم شده و مشخص نیست چه زمانی این پروژه به مرحله ساخت خواهد رسید.

کارگردان سریال «شوق پرواز» در پاسخ به سوالی در مورد تفاوت های این فیلم با نسخه های قدیمی سینمایی این اثر کلاسیک ادبیات آذری گفت:تغییراتی در متن داده ام که در نتیجه آن اتفاقات قشنگی در داستان می افتد و داستان «مشدی عباد» صاحب منطق بیشتری خواهد شد.

وی تصریح کرد:با این تغییرات نسخه جدید «مشدی عباد» از اقتباس های قدیمی آن جذابتر خواهد بود.

«مردی که زیاد می دانست»، «دو نفر و نصفی»، «ساوالان» و «معجزه خنده» از جمله ساخته های یدالله صمدی است.

«مشهدی عباد» که همچنین با نام آن نشد این یکی نیز شناخته می‌شود یک اپرت کمدی موزیکال آذربایجانی است در ۴ پرده که توسط عزیر حاجی‌بیف در سال ۱۹۱۰ نوشته‌شده و برای اولین بار در سال ۱۹۱۱ به نمایش درآمده‌است. از این اپرت سه فیلم یکی در سال ۱۹۱۸ به کارگردانی واگرام پاپازیان، دیگری در سال ۱۹۵۶ به کارگردانی حسین سیدزاده و همچنین یک فیلم ایرانی نیز در سال ۱۳۳۲ به کارگردانی صمد صباحی ساخته‌شده‌است.

داستان اپرت در مورد دختری جوان به نام گلناز است که عاشق پسری به نام سرور می‌شود ولی پدرش به دلیل مشکل مالی‌اش او را مجبور می‌کند که با یک بازاری پیر به نام مشهدی عباد ازدواج کند.