خبرگزاری فرانسه نوشت: فیلم ظریف و شاعرانه «24 فریم» آخرین ساخته عباس کیارستمی، شب گذشته (سه شنبه) در بخش ویژه هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن فرانسه به نمایش درآمد و وداع عاطفی با سینمای این فیلمساز ایرانی بود.»»

به گزارش مرور نیوز، خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه نوشت: مدیر هنری جشنواره کن درست پیش از نمایش این فیلم، با تمجید از آخرین ساخته کیارستمی، به این هنرمند فقید و برنده جایزه نخل طلای 1997 این جشنواره برای فیلم «طعم گیلاس»، ادای احترام کرد.
«تییری فرِمو Thierry Frémaux» با معرفی کیارستمی به عنوان یک فیلمساز بزرگ، افزود: همانطور که از عنوان این فیلم پیداست، داستانی که در پس 24 عکس (که بجز اولین تصویر بقیه آثار کیارستمی است)، نهفته است، روایت می شود.
خبرگزاری فرانسه با اشاره به سخنان کیارستمی در زمینه این فیلم، یادآوری کرد: «من همواره از خود پرسیده ام که هنرمندان چگونه به دنبال معرفی واقعیت یک تصویر هستند. نقاشان و عکاسان تنها یک فریم از واقعیت را ثبت می‌کند و نه هیچ چیز پیش و پس آن. برای فیلم 24 فریم، تصمیم گرفتم از عکس هایی که در طول سال های گذشته گرفتم، استفاده کنم و آنچه تصور می کردم پیش و پس از گرفتن هر یک از لحظات اتفاق افتاده است، اضافه کنم.»
عباس کیارستمی متولد اول تیرماه 1319 در تهران، کارگردان، فیلمنامه نویس، تدوینگر، عکاس، تهیه کننده، گرافیست، کارگردان هنری بین المللی، شاعر و نقاش ایرانی بود که 14 تیر 1395 به علت بیماری در پاریس درگذشت.
او فیلمسازی تاثیرگذار در سینمای جهان بشمار می آید و آثار وی با استقبال فراوان نقادان، داوران، کارگردانان جشنواره ها و بنیادهای فرهنگی و هنری جهان روبه رو شده است.
کیارستمی از سال 1970 میلادی در کار سینما فعالیت خود را آغاز کرد و بیش از 40 فیلم سینمایی، کوتاه و مستند ساخت.
از مهم‌ترین کارهای این هنرمند فقید می توان به «خانه دوست کجاست»، «سه گانه کوکر»، «کلوزآپ»، «طعم گیلاس» و «باد ما را خواهد برد» اشاره کرد.
او در دوره پایانی کارش به فیلمسازی بیرون از ایران روی آورد که حاصلش فیلم هایی مانند «کپی برابر اصل» و «مثل یک عاشق» بود.
کیارستمی علاوه بر سینما در کارهای دیگر هنری از جمله شعر، عکاسی، چیدمان، موسیقی، طراحی گرافیک، طراحی و نقاشی نیز فعال بود.
او را باید در زمره سینماگران موسوم به موج نوی سینما در ایران به شمار آورد. سادگی، استفاده از کودکان به عنوان نقش اول و قهرمان داستان، سبک مستندگونه، بهره گیری از فضاهای روستایی، حذف کارگردان و شاعرانگی برخی از ویژگی های فیلم های کیارستمی است.
کیارستمی برنده چندین جایزه بزرگ سینمایی است. وی پنج بار نامزد جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن شد و در سال 1997 در پنجاهمین دوره جشنواره فیلم کن برای فیلم طعم گیلاس این جایزه را گرفت.
وی در جشنواره های متعدد معتبر فیلم جهان به عنوان داور حضور داشته و با چهار دوره داوری در جشنواره فیلم کن در سال های 1993، 2002، 2005 و 2014 در میان هنرمندان ایرانی پیشتاز است.
وی همچنین با دریافت 32 دستاورد شخصی، پرافتخارترین هنرمند ایران به شمار می‌رود.