هنرمند عکاس گفت: در نمایشگاه عکس روایتی در سکوت، فلسفه و عرفان اسلامی ایرانی را با سبک های امپرسیونیست و اکسپرسیونیست و کوبیسم به قاب تصویر کشیدم.

به گزارش مرور نیوز، امپرسیونیسم شیوه ای مبتنی بر نشان دادن دریافت و برداشت مستقیم هنرمند از دیده های زودگذر با به کار بردن لخته رنگ های تجزیه شده و تابناک برای نمایش لرزش های نور خورشید است.
اکسپرسیونیسم نیز شیوه ای نوین از بیان تجسمی است که در آن هنرمند برای القای هیجانات شدید خود از رنگ های تند و اشکال کج و معوج و خطوط زمخت بهره می گیرد.
محمد صادق نیک نهاد صاحب این مجموعه عکس روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: در این نمایشگاه 10 اثر در اندازه 200 در 130 سانتی متر روی بوم چاپ و در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به معرض تماشا قرار دادم.
وی افزود: در آثار عکس در این نمایشگاه ردپای فلسفه و عرفان با مسایل عرفانی و فلسفی اسلامی را تبدیل به تابلو کردم .
نیک نهاد هدف از برگزاری این نمایشگاه عکس را چنین شرح داد:هدف این بود که نشان دهم مفاهیم می توانند تبدیل به اثر تجسمی شوند و نشان دهم که ذهنیت را می توان به تجسم در آورد همچنین از محدودیت های عکاسی عبور کرد و نشان داد که یک رویکرد جدید در عکاسی می توان باز کرد.
هنرمند عکاس افزود: روش شناسی رسیدن به این آثار شامل مطالعات فلسفی و عرفانی بوده است؛ به طوری که هر کدام از این آثار مفهومی از فلسفه یا عرفان ایرانی و اسلامی را در خود داشته و نشان دهند.
وی با اشاره به اینکه عکس ها از طبیعت در ایران گرفته شده است افزود: به نظرم این عکس ها ظرفیت آن را دارند و می توانند در رشته عکاسی از طرف ایران به جهان معرفی شوند چون حرف برای گفتن دارند و می توانند عکاسی ایران را بشناسانند.
نیک نهاد بیان داد: با توجه به استعدادهایی که در ایران است در عکاسی خبری، عکاس خوب زیاد داریم اما عکاس هنری خوبی نداریم. که می خواستم ایران در این زمینه نیز مطرح کنم .