معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی در راستای ایجاد فضای ویژه برای صنایع دستی ایرانی موفق به اختصاص فضایی مناسب و آماده سازی شده برای راه اندازی گالری ملی صنایع دستی در کاخ موزه سعداباد شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی کشور؛علی حاجی شیزری مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی در این باره گفت: این فضا به متراژ 140 متر مربع در طبقه همکف، جنب رستوران جدید کاخ موزه سعدآباد در نظر گرفته شده است که در طبقه زیرین آن نیز دو اتاق با فضای 40 متر مربع وجود دارد که قابلیت استفاده در حوزه صنایع دستی را دارد.

وی افزود: فضای مذکوردر روز 3خرداد ماه با حضور نمایندهای از معاونت میراث فرهنگی، معاونت توسعه منابع انسانی، مدیریت مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد و معاونت صنایع دستی صورت جلسه و در اختیار این معاونت قرار داده شد.

شیزری ادامه داد: این مکان هم اکنون در حال آماده سازی برای کاربری مورد نظر است و در آینده نزدیک برای نمایش و عرضه صنایع دستی اصیل ایران به صورتی کاملا تخصصی با حضور مسوولان ذیربط به عنوان گالری ملی صنایع دستی افتتاح خواهد شد.

مدیر کل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی تاکید کرد: قرار است در این گالری صنایع دستی ایرانی از تمامی استانهای کشور در فضایی ویژه به نمایش عموم گذاشته شود، البته در ابتدا نمایشگاهی از حصیرهای استانهای جنوبی کشور که در طرح پیوند شرکت دارند در این گالری به نمایش گذاشته می شود.