با حضور پروفسور ارسلان قربانی معاون اسبق وزارت علوم، روز یکشنبه طی مراسمی از سه عنوان کتاب، اثر احسان خادمی بهابادی رونمایی شد.

به گزارش مرور نیوز، عباس اقبال فرماندار بهاباد در این مراسم با اشاره به زحمات تلاشگران عرصه تالیف کتب در جامعه، خاطرنشان کرد: کسانی که دراین راه تلاش می کنند باید مورد حمایت واقع شده و نیازهایشان برطرف شود.
وی هدف از این رونمایی را معرفی آثار افرادی دانست که صادقانه و بی منت سعی در اعتلای فرهنگ بومی و شعائر دینی و مذهبی منطقه خود می کوشند و این کمترین کاری است که ما می توانیم برای شناساندن آثار و خود این عزیزان انجام دهیم که سرمنشا و سرآغازی برای تداوم اینگونه حرکت ها و خلق آثاری نو در جامعه و شهر باشد .
در این آئین خادمی نویسنده کتاب فنون دیپلماسی نوین در خصوص چاپ این کتاب گفت: تقریبا سرنوشت تمامی مسائل و عرصه های پیش روی کشورها به نوعی با دیپلماسی و روابط دیپلماتیک گره خورده و امروزه فرایند جهانی شدن حوزه دیپلماسی و تعاملات دیپلماتیک نیز مانند سایر حوزه ها دستخوش دگرگونی شده است.
وی افزود: یکی از مصادیق این دگرگونی شکل گیری دیپلماسی نوین است و در کتاب حاضر ابتدا کلیاتی در مورد دیپلماسی اشاره شده و سپس در بخشهای مختلف فنون گوناگون دیپلماسی نوین (رسانه ای، فرهنگی، ورزشی، انرژی،اقتصادی،علم و فناوری،دیجیتال و گردشگری.).بررسی شده است.
وی گفت : انتشار این کتاب 2سال و نیم طول کشیده است.
نویسنده بهابادی در باره کتاب انقلاب اسلامی و ژئوپلیتیک شیعه در خاورمیانه اظهارداشت : با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران مهمترین جنبش اسلامی معاصر به شمار می آید و با توجه به ماهیت شیعی این انقلاب و تاثیرگذاری های متقابل انقلاب اسلامی و ژئو پلیتیک شیعه در خاورمیانه بر روی یکدیگر،در این کتاب سعی میشود تا تاثیر فرهنگ سیاسی شیعه بر پیروزی انقلاب اسلامی و از طرف دیگر تاثیرات جهانی انقلاب اسلامی بر روی جوامع شیعه در خاورمیانه،مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.
خادمی بهابادی در خصوص چاپ و انتشار کتاب لابی اسرائیل گفت : این کتاب به تشریح نفوذ اسرائیل در سیاست خارجی آمریکا و بررسی قدرت لابی اسرائیل در آمریکا میپردازد.
بهاباد در 200 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.