«قصه‌هایی از امام جواد(ع)» نوشته حسین فتاحی با تصویرگری سید حسام‌الدین طباطبایی منتشر شد.

به گزارش مرور نیوز، «قصه‌هایی از امام جواد(ع)»، مجموعه هشت قصه است که حسین فتاحی آن را روایت و سید حسام‌الدین طباطبایی تصویر کرده است. «آرزو، آخرین سفر، عموی مهربان، خوش به حال قاسم، مهمان غریب، روزی که عید من شد، درخت خشکیده و روزی که مثل دیروز نبود»؛ عناوین داستان‌های این مجموعه هستند.

حسین فتاحی، نویسنده این مجموعه، پیش از این به این‌که نوشتن درباره شخصیت‌های تاریخی مثل پیامبران و امامان(ع)، که نزد مردم از قداستی برخوردارند، کار بسیار دشواری است، اشاره و بیان کرده بود: من در داستان‌هایی که درباره پیامبران و یا امامان(ع) نوشته‌ام، ترجیح داده‌ام به تاریخ و وقایع آن وفادار بمانم، چرا که نویسنده وقتی از شخصیت‌های بزرگی چون پیامبر اسلام(ص)، حضرت علی(ع) یا امام حسین(ع) می‌نویسد نمی‌تواند مستندات تاریخی را کنار بگذارد و اختیار امور را به دست خیال بسپارد و به بیان روایت‌هایی بپردازد که هیچ سندیتی ندارند.

به گفته نویسنده مجموعه «پیامبران»، یک نویسنده خوب در زمینه داستان‌ها و شخصیت‌های دینی، کسی است که علاوه بر آشنایی با ادبیات و ساختار داستان، دین و جزییات آن را هم بشناسد یا از نظر کارشناسان دینی استفاده کند.

فتاحی، ساختار ادبیات دینی را متفاوت با گونه‌های دیگر ادبی دانست و افزود: نویسنده دینی باید جزییات مقوله‌ای که به آن می‌پردازد را هم بداند، زیرا این جزییات هستند که قالب کلی یک اثر را می‌سازند. از سوی دیگر نویسندگان در پرداختن به شخصیت‌های مذهبی باید از خلق شخصیت‌های اسطوره‌ای و دور از دسترس دوری کنند و به گونه‌ای بنویسند که بچه‌های امروزی بتوانند با خواندن کتاب‌های دینی الگویی قابل پیروی برای خود پیدا کنند.

انتشارات قدیانی مجموعه هشت جلدی «قصه‌هایی از امام جواد(ع)» را با قیمت هر جلد3500 تومان در 1650 نسخه منتشر کرده است.