مراسم یاد بود وگرامیداشت یاد وخاطره 17تن از شهدای تروریستی مجلس شورای اسلامی ومرقد امام خمینی (س)با حضورمردم شیعه واهل سنت در مسجد جامعه اهل سنت پارسیان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، امام جمعه اهل سنت پارسیان دراین مراسم گفت:قرآن کریم امت اسلام را امت رحمت ومهربانی معرفی می کند و قتل وکشتار بدترین پدیده جامعه اسلامی است.
شیخ احمد خنجی ، با تسلیت فرارسیدن ایام ضربت خوردن حضرت علی (ع) ادامه داد:حرکات تروریستی اقدامی ننگین است واقدام کور استکباردر حادثه اخیر تهران هم خللی به نظام اسلامی وارد نمی کند
وی یاد آور شد: حرکات تروریستی یک نوع اقدام ننگین است که از دست های پلیدی برخواسته می شود ویک عده انسان بی گناه به شهادت می رسند.
امام جمعه اهل سنت پارسیان با اعلام نفرت از حملات تروریستی اخیر در تهران تصریح کرد:حملات تروریستی در هر نقطه از دنیا یک اقدام ذلت بار است ودل امت اسلام را به درد آورده است.
خنجی تصریح کرد:کسانی که حاضرند خون مسلمانان را بریزند ازمسلمانان نیستند واز اسلام بویی نبرده اند ومسلمان همیشه نسبت به مسلمان مهربان است ومی داند که اگر مسلمانی ناحق کشته شود گویا همه مسلمانان کشته شده اند.
امام جمعه شهرستان پارسیان نیزدر این مراسم با محکوم کردم اقدام تروریستی اخیر در تهران اظهار کرد:نظام مقدس اسلامی آن قدر عظمت و شکوه دارد که با این اقدام کور وهدایت شده از سوی جریانات استکبار هیچگونه خللی در آن به وجود نیاید.
حجت الاسلام هادی میرزایی افزود: حادثه اخیر در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) و اقدام تروریستی حمله به ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، نشان از خشم و رذالت همیشگی استکبار جهانی نسبت به عشق و ارادت ملت ایران به آرمان های راستین معمار بزرگ انقلاب اسلامی و همچنین نشان از کینه و حسادت همیشگی آنها نسبت به وحدت هم وطنان در راستای تحقق اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.
وی با قدردانی از برادران اهل سنت در میزبانی از مراسم گرامیداشت شهدای ترور گفت:همانطور که انتظار می رفت برادران وبزرگان اهل سنت پا به پای برادران تشیع این اقدامات کوروغیرانسانی را محکوم کردند که نشان می دهد دشمن نمی تواند با این اقدامات وحدت شیعه وسنی را نشانه رود.
همچنین فرماندار پارسیان با محکوم کردن اقدامات تروریستی تهران گفت:جمهوری اسلامی ایران به عنوان جزیره ای امن در دنیاست ودشمنان قسم خورده این نظام با این حرکات کور قصد ایجاد ناامنی در این کشور را دارند.
محمد رادمهر اظهارداشت: اراده مردم ایران در برابر اینگونه اقدام تروریستی را بسیار قوی و استواراست وملت غیور ایران اسلامی در برابر تمامی اقدام نابخردانه استکبار ایستادگی کرده در ادامه نیر با اتحاد وهمدلی محکم تر واستوارتر همه نقشه ها وتوطئه های آنها را خنثی خواهد کرد.
وی تصریح کرد:استکبار جهانی بعد از 29 اردیبهشت ماه و افتخار آفرینی ملت در پای صندوق های رأی قصد ازبین بردن این حضور پررنگ را داشتند که همه آنها بدانند که این ملت با اقدامات تروریستی و تقدیم شهید، عزمی راسخ تر پیدا می کنند و با پیروی از فرامین مقام عظمای ولایت مثل گذشته،مشت محکمی در دهان استکبار خواهند زد.
امام جماعت محله احشام پارسیان هم با اشاره به شهادت جمعی از هموطنان روزه دار در حادثه تروریستی تهران گفت:این حمله تروریستی در اسلام هیچ جایگاهی ندارد واسلام آن را محکوم می کند زیرا که دین اسلام دین محبت و مهربانی است.
شیخ عبدالله صالحی در ادامه با محکوم کردن جنایت تروریستی در تهران، افزود: جنایت تروریستی روز چهارشنبه که منجر به شهادت 17 نفر و مجروح شدن تعدادی از هم وطنان در مرقد امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی شد را محکوم می کنیم و به روح شهدای این حادثه سلام و درود می فرستیم و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان داریم.
شهیده فاطمه رنجبری زاده تمبانویی یکی از 17 شهدای حادثه تروریستی چهارشنبه هفته گذشته مجلس شورای اسلامی بود که دوشنبه پس از اقامه نماز در مسجد امام میناب توسط مردم ولایتمدار و روزه دار این شهرستان تا گلزار شهدا تشییع و سپس به خاک سپرده شد.
شهرستان پارسیان با 40هزار نفر جمعیت در 500کیلومتری غرب بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده است.