اسپانیا، برزیل و فرانسه بیشترین تعداد آثار را به بخش بین‌الملل ششمین جشنواره فیلم شهر ارسال کرده‌اند.

به گزارش مرور نیوز،اسپانیا، برزیل و فرانسه بیشترین تعداد آثار را به بخش بین‌الملل ششمین جشنواره فیلم شهر ارسال کرده‌اند.
مشارکت اسپانیایی‌ها در جشنواره فیلم شهر

الهه نوبخت مدیر بخش بین‌الملل این رویداد سینمایی درباره آخرین آمار ارسال آثار خارجی به این جشنواره گفت: به طور کلی از میان 750 فیلم رسیده، 402 فیلم بلند شامل فیلم‌های سینمایی داستانی و مستند و 350 فیلم کوتاه داستانی و مستند از 50 کشور به دبیرخانه جشنواره فیلم شهر رسیده است.

او افزود: نکته قابل توجه این است که در میان آثار متقاضی حضور در جشنواره شهر، اسپانیا با 220 فیلم در جایگاه اول قرار دارد. فیلمسازان این کشور استقبال ویژه‌ای از فراخوان ششمین جشنواره فیلم شهر داشتند و 186 فیلم بلند و 36 فیلم کوتاه را برای حضور در جشنواره آماده کرده‌اند.

نوبخت با اشاره به کشورهای دیگری که بیشترین فیلم را برای بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره شهر شرکت داده‌اند، بیان کرد: پس از اسپانیا، فیلمسازانی از کشورهای برزیل و فرانسه بیشترین تقاضا را برای حضور در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم شهر داشته‌اند. فیلمسازان برزیلی با 50 فیلم شامل 45 فیلم کوتاه و 5 فیلم بلند و فیلمسازان فرانسوی با 40 فیلم شامل 32 کوتاه و 8 فیلم بلند متقاضی شرکت در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره هستند.

مدیر بخش بین‌الملل ششمین جشنواره فیلم شهر در عین حال خاطر نشان کرد: ما تاکید زیادی داشتیم که مهلت دریافت آثار بخش بین‌الملل جشنواره در موعد مقرر و بدون تاخیر بسته شود. از این رو، درخواست بسیاری از فیلمسازان خارجی و شرکت‌های فیلمسازی متقاضی رد شد؛ در غیر این صورت تعداد آثار بخش بین‌الملل جشنواره شهر از 1000 عنوان عبور می‌کرد.

بیش از 750 فیلم خارجی برای حضور در ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر ثبت‌نام کرده‌اند. این جشنواره، 9 تا 14 مردادماه به دبیری سیدعلی احمدی برگزار می‌شود.