نامه بلند ابراهیم گلستان به سیمین دانشور در اواخر دهه ۶۰، به تازگی در قالب کتابی با عنوان «نامه به سیمین» منتشر شد.

به گزارش مرور نیوز، نشر بازتاب نگار اثری تازه از ابراهیم گلستان نویسنده و فیلم‌ساز ایرانی را با عنوان «نامه به سیمین» منتشر کرد.

این کتاب شامل نامه بلندی است که گلستان در چهارم فروردین سال 1369 خطاب به سیمین دانشور تالیف می‌کند و البته هیچگاه پاسخی هم از سوی دانشور دریافت نمی‌کند.

گلستان نزدیک به سه دهه پس از ارسال این نامه اقدام به انتشار آن کرده است. متن این نامه اما به گواهی مقدمه کتاب کامل نیست و بخشی از صفخات پایانی آن به دلیل سهل‌انگاری گلستان در زمان تهیه نسخه کپی‌ از این نامه، برای دانشور ارسال شده و در نتیجه نسخه نویسنده نامه از آن، ناقص می‌ماند.

گلستان این نامه را در دو نوبت برای دانشور ارسال می‌کند که در نوبت اول نامه به دست دانشور نمی‌رسد و در نوبت دوم او فردی که از انگلستان مسافر ایران بوده را مامور رساندن این نامه به دانشور می‌کند.

این کتاب همچنین با مقدمه‌ای از عباس میلانی استاد و تاریخ‌نویس ایرانی دانشگاه استنفورد نیز همراه است. وی در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب درباره آن می‌نویسد: «نامه به سیمین» نوعی جمع‌بندی تاریخی است. می‌توان آن را چون کارنامه روشنفکری ایرانی در سال‌های پس از جنگ دانست، آن هم از منظر کسی که بخش مهمی از آن سال‌ها در کانون این تحولات بود. ولی این نامه تنها وصف درد نیست. گامی در جهت درمان هم هست.

نشر بازتاب نگار این کتاب را درصفحه با قیمت 9 هزار تومان منتشر کرده است.