مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزاری نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی صنعت بازی های رایانه ای ایران را اولین قدم بازی سازان ایرانی به سمت جهانی شدن دانست.

به گزارش مرور نیوز، حسن کریمی قدوسی روز جمعه در مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی صنعت بازی های رایانه ای ایران افزود: حضور دو هزار و 300 بازی ساز ایرانی در این رویداد نوید بخش این مساله برای بازی سازان بود که بازار بین ‌المللی رقابتی است و کیفیت حرف اول را می زند.
وی ادامه داد: ناشران و خریداران بازی های رایانه ای فارغ از کشور سازنده همواره به دنبال بازی های با کیفیت هستند.
مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ایران یادآور شد: برغم اعمال سیاست های خصمانه دولت جدید آمریکا علیه ایران موج حمایتی در میان بازی ‌سازان دنیا از بازی سازان ایرانی به وجود آمده است.
کریمی قدوسی اضافه کرد: در این نمایشگاه برای انتخاب بازی های رایانه ای برتر از 20 ناشر خارجی استفاده شد و نکته جالب توجه اینکه بسیاری از بازی های انتخاب شده توسط این داوران متناسب با محتوای فرهنگی و قصه های ایرانی است.
وی تصریح کرد: انتخاب داوران خارجی این پیام را برای بازی سازان ایرانی دارد که باید به دنبال ساخت بازی های رایانه ای متناسب با فرهنگ ایرانی باشند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به اینکه وجود قومیت ها و فرهنگ های مختلف برای داوران خارجی بسیار جذاب بود، اظهار داشت: شاید برخی بازی سازان فکر کنند که بازی های رایانه ای آنها که بر اساس قصه‌ها و فرهنگ ایرانی ساخته شود در فضای بین‌المللی بازار ندارد حال آنکه انتخاب داوران این نمایشگاه نشان داد که اینگونه نیست.
وی خاطر نشان کرد: همکاری شرکت فرانسوی برای برگزاری این نمایشگاه بسیاری از خلاها در زمینه اعتماد سازی برای تولید بیشتر بازی های رایانه ای ایران را پر کرد و امید است همکاری با این شرکت ادامه پیدا کند.
مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی صنعت بازی های رایانه ای ایران (Tehran Game Convention) با همکاری شرکت Game Connection فرانسه که از 15 تیرماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کردم، اکنون در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما در حال برگزاری است.
در این رویداد 120 شرکت داخلی و خارجی، بازی‌ساز مستقل و رسانه فعال در صنعت بازی‌های رایانه‌ای، آخرین توانمندی‌ها، پروژه‌ها و خدمات خود را به نمایش گذاشتند.
همچنین در این رویداد، بیش از 60 کنفرانس تخصصی در موضوعات متنوع در پنج بخش اصلی فنی، هنری، طراحی بازی، تولید و مدیریت و تجارت و بازاریابی برگزار شد.
سخنرانان این کنفرانس‌ها، فعالان موفق و کارکشته صنعت بازی ‌سازی در ایران و جهان هستند که تجربیات خود را در اختیار شرکت‌کنندگان در این رویداد قرار دادند.
حضور سخنرانانی از شرکت‌های توانمند داخلی و همچنین سخنرانان خارجی از شرکت‌هایی چون Riot Games، Microsoft، Eidos، Zynga، Ubisoft و Insomniac از نکات قابل توجه این رویداد است.
علاوه بر کنفرانس‌ها سه پنل تخصصی در حوزه توسعه بازار، برندسازی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران برگزار شد.
این پنل‌ها، فرصت مناسبی برای بحث و گفت‌وگو میان فعالان ایرانی و خارجی صنعت بازی‌های رایانه‌ای فراهم کرد تا در فضایی مناسب، نظرات و دیدگاه‌های مختلف را بیان کنند.
برپایی شش کلاس تخصصی یک روزه، از دیگر برنامه‌های این رویداد بود و مدرسان بین‌المللی این کلاس‌ها به صورت فشرده، موضوعات مهم و کاربردی را در حوزه‌های فنی، هنری، طراحی بازی، تولید و مدیریت و تجارت و بازاریابی، به شرکت‌کنندگان آموزش دادند.