مدیر آفرینش و اجرای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سرپرست فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی در اختتامیه دوره تربیت مربی سواد رسانه‌ای تاکید کرد: ترویج سواد رسانه ای به گفتمانی در راستای گفتمان انقلاب اسلامی و در تراز جهان اسلام، تبدیل شود.

به گزارش مرورنیوز به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، سومین دوره «تربیت مربی سواد رسانه‌ای» پنجشنبه 29 مهر پس از برگزاری 9 جلسه به میزبانی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی به پایان رسید.

مدیر آفرینش و اجرای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سرپرست فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی در مراسم اختتامیه این دوره، اظهار داشت: تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران و ام القرای جهان اسلام است و همواره شاهد این موضوع بودیم که هر فعالیتی در این شهر انجام گرفته، بلافاصله به عنوان الگو در دیگر شهرها و کشورهای اسلامی، انجام گرفته است. به همین دلیل جا دارد که فعالیت های ترویجی در حوزه سواد رسانه ای را گسترش دهیم و از شما مربیان انتظار می رود که این موضوع را به گفتمانی در راستای گفتمان انقلاب اسلامی و در طراز جهان اسلام، تبدیل کنید.

تیمورپور تصریح کرد: در حال حاضر بخشی از مشکلات جهان اسلام به ضعف در زمینه سواد رسانه ای باز می گردد، در حالی که صهیونیستم ها به عنوان جریان در مقابل اسلام ، پروتکل ها و سیاستگذاری های رسانه ای قوی در حال اجرا دارند.

وی گفت: فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، در زمینه تولید محصولات سواد رسانه ای و ایجاد پاتوقی برای مروجان و مربیان سواد رسانه ای، آمادگی کامل دارد و از شما دعوت به همکاری می کنیم.

وی افزود: مربیان این دوره قرار است، کتاب «سواد رسانه ای» دانش آموزان را تدریس کنند. کتابی که البته اشکالاتی نسبت به تدوین آن وجود دارد و در این فرهنگسرا نیز قصد داریم، این کتاب را با حضور کارشناسان به نقد و بررسی بگذاریم و درباره معایب و محاسن آن گفتگو کنیم.

مدیر آفرینش و اجرای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سرپرست فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، یادآور شد: اقدام وزارت آموزش و پرورش، برای تدوین کتاب «سواد رسانه ای» شروع خوبی است اما این انتظار وجود داشت که کتاب با فراخوان و دعوت از صاحب نظران و کارشنان و خردجمعی تالیف می شد و امیدواریم این اقدام در سال های آتی با رفع معایب و بهره گیری از نظر استادان ارتباطات و رسانه محتوای بهتر و ارزشمندی تر پیدا کند.

سومین دوره «تربیت مربی سواد رسانه‌ای» در سطح یک و ویژه خواهران به میزبانی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی و توسط مؤسسه مردم‌نهاد «مسیر رسانه» روزهای دوشنبه و پنجشنبه در این فرهنگسرا برگزار می شد.