مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با مدیران یک مجموعه تجاری تفریحی بر ضرورت توسعه فضاهای اجرای صحنه ای موسیقی تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین سروی معاون دفتر موسیقی و نصرت احمدی روز سه شنبه بیستم تیر ماه در دیدار با منوچهر محمدی مدیرعامل و احمدرضا درویش و رضا سعیدی پور اعضای هیات مدیره مجموعه تجاری تفریحی مگامال ضمن آشنایی با فعالیت های این مجموعه پیرامون توسعه همکاری‌های فرهنگی هنری در زمینه اجراهای صحنه ای در این مجموعه بحث و تبادل نظر کردند.

منوچهر محمدی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از حضور مدیر کل دفتر موسیقی و توجه وی به توسعه فضاهای اجرای صحنه ای توسط بخش خصوصی با ارایه گزارشی به ظرفیت های این مجتمع اشاره و آمادگی این مجموعه را برای برگزاری اجراهای صحنه ای براساس ظرفیت سالن های موجود اعلام کرد.

 

فرزاد طالبی هم ضمن اشاره به رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از بخش خصوصی در همه زمینه های فرهنگی گفت: منطقه اکباتان با توجه به موقعیت جغرافیایی و برخورداری از جمعیتی نوجوان و جوان و دسترسی آن به استان البرز موقعیت بسیار خوبی را برای توسعه فضاهای فرهنگی هنری دارد.

وی افزود: در حال حاضر سالن های استاندارد برای اجراهای صحنه ای محدود است و بخش خصوصی می تواند با سرمایه گذاری در این بخش به توسعه فرهنگی کشور کمک کند. ضمن اینکه این امر صرفه اقتصادی مناسبی داشته و در عین حال به کاهش قیمت بلیت اجراهای زنده موسیقی خواهد انجامید.

 

مدیر کل دفتر موسیقی ضمن اشاره به حضور مغتنم هنرمندان و مدیران برجسته فرهنگی در راهبری مجتمع مزبور به رویکرد مثبت مگامال در اختصاص سالن های مجهز به اجراهای صحنه ای گفت: با این اقدام بخشی از نیاز مخاطبان در حوزه موسیقی تلفیقی، تجربی و نواحی برطرف خواهد شد و خوشحالیم که در این مجتمع سالنی تخصصی به این موضوع در آینده نزدیک اختصاص می یابد.

در ادامه این نشست فرزاد طالبی از فضاهای فرهنگی هنری مگامال بازدید کرد و احمدرضا درویش کارگردان سینمای ایران و عضو هیات مدیره این مجتمع با همراهی وی به ارایه توضیحات تخصصی از سالن ها و فضاهای موجود پرداخت.

 

پردیس مگامال واقع در فاز دوم شهرک اکباتان یکی از مجهزترین و مدرن‌ترین مجتمع های کشور است که اوایل سال 1396 با 10 سالن و ظرفیت یک هزار و 400 صندلی به بهره برداری رسیده است.