«اینارو» انیمیشنی با محوریت مشکلات جامعه در قالب طنز است که پیش تولید آن از تابستان سال 94 آغاز شده و عوامل سازنده آن، این انیمیشن را تنها در فضای مجازی عرضه کرده‌اند. آنها معتقدند شرایط جدید و زیرساخت‌های اینترنتی، مسیر مناسبی را برای بسیاری از فعالیت‌های جدید فراهم آورده است که در گذشته امکان‌پذیر نبود.

به گزارش مرور نیوز، امیر کاهانی، کارگردان این مجموعه انیمیشنی در مطلبی به تشریح روند تولید مجموعه «اینارو» و مشکلات این عرصه پرداخته است:

«مدتی بود سفارش‌های تلویزیونی به دلیل محدودیت‌های مالی صدا و سیما و نهادهای دولتی کاهش یافته بود و ایده اصلی ما پیدا کردن راهی برای دریافت بودجه‌های لازم از دست نهادهای غیررسمی و مردمی بود بنابراین به دنبال ساخت مجموعه‌ای بودیم که بتواند حمایت مالی کسب و کارهای خرد را جلب کند. در همین دوره با گسترش و بهبود زیرساخت‌های اینترنتی وگسترش نرم افزارها و اپلیکیشن‌های مختلف مانند وایبر، اینستاگرام و نهایتا تلگرام به نظر می‌رسید کاستی‌های ما در خصوص مجاری پخش کارها در حال مرتفع شدن است و می‌توانیم محتوای کارمان را تولید و در فضای مجازی منتشر کنیم و همچنین منتظر استقبال بازار باشیم.

در این وضعیت مهمترین امتیاز این بود که از ورود به هزارتوی پیچیده پخش تلویزیونی رها می‌شدیم و همچنین تا حدودی می‌توانستیم فارغ از برخی ممیزی‌های سلیقه‌ای تلویزیون کار کنیم که همین دو مسئله می‌توانست به تسریع تولید و کاهش هزینه‌ها منجر شود.

برآورد اولیه ما این بود که ابتدا 30 قسمت با موضوعات جذاب اجتماعی و غیرسفارشی تولید کنیم و انتظار داشتیم پس از پخش این 30 قسمت بتوانیم برای قسمت‌های جدید اسپانسر پیدا کنیم که این پیش‌بینی درست بود و بعد از پخش 15 قسمت، اسپانسرها با ما تماس گرفتند. برای تولید قسمت‌های اول، تنها دغدغه ما این بود که کارهایی که تولید می‌شوند جذاب باشند تا افراد مختلف این انیمیشن‌ها را برای یکدیگر ارسال کنند و همین مساله، کار ما را بسیار دشوار می‌کرد. اتاق فکر اولیه ما جز خودم (رضا کاهانی) متشکل از افراد مختلفی مانند منصور ضابطیان، پدرام ابراهیمی و محسن ایزدی بود که همگی سوابق رسانه‌ای مختلف و موفقی در کارنامه‌شان داشتند. در این جلسات بررسی کردیم که چه موضوعاتی می‌تواند در فضای مجازی جذاب باشد؟ جامعه هدف ما در چه سن و سالی هستند، و بازار ما کجاست؟ و ...

بعد از تشکیل چند جلسه اول، برای نهایی کردن ساختار کار جلسات متعدد سه نفره‌ای با حضور محسن ایزدی و پدرام ابراهیمی تشکیل شد که ساختار کلی انیمیشن «اینارو» حاصل همین جلسات است. بعد از جذب اسپانسرها مشکل عمده‌ این بود که چگونه آیتم‌هایی تولید کنیم که علاوه بر این که حاوی پیام‌های تبلیغاتی هستند، جذاب هم باشند و مخاطب را پس نزنند. در طول مسیر تولید، به تدریج با توجه به تجربیات به دست آمده و بازخوردها، اصلاحات کوچکی را در کارها ایجاد کردیم. پس از تولید بیش از 100 قسمت از مجموعه تصمیم گرفتیم تا با گسترده کردن کارها و اضافه کردن قالب‌های جدید پتانسیل‌ مجموعه را افزایش دهیم. بعد از چند نشست مشترک با اعضای اصلی گروه تصمیم بر این شد که یک شبکه تلویزیونی را در محیط مجازی با عنوان تلویزیون «اینارو» شبیه‌سازی کنیم و مقرر شد مانند برنامه‌های یک تلویزیون واقعی برنامه‌های مختلفی به شکل انیمیشن و با رویکرد طنز در این قالب را در فضای مجازی عرضه کنیم.
این آیتم‌های جدید شامل یک سریال شبیه برخی سریال‌های سطح پایین تلویزیونی، برنامه ورزشی، خبری، گزارش‌های شهروند خبرنگار و ... هستند. در حال حاضر تعدادی از این آیتم‌ها تولید و به کارفرماها تحویل داده شده‌اند که به زودی پخش آن‌ها از کانال‌های مجازی ما آغاز خواهد شد.

به طور کلی می‌توان گفت گسترش زیرساخت‌های اینترنتی، کاهش هزینه‌های اینترنت، سهولت و در دسترس بودن اینترنت و پوشش گسترده آن که در همین چند سال اخیر شاهدش بودیم در بهترین زمان به یاری گروه‌هایی مانند ما آمدند. اگر این شرایط جدید به وجود نمی‌آمد امروز شرکت ما که افراد زیادی در حوزه‌های نویسندگی، طراحی، استوری بورد، ریگ بندی، متحرک سازی ،‌آهنگ سازی، دوبله و ... در آن مشغول فعالیت هستند در آستانه تعطیلی قرار می‌گرفت. در حالی که همین چند سال نیز بسیاری از شرکت‌های تولید انیمیشن با چالش‌های جدی مواجه و برخی از آن‌ها تعطیل شدند. بنابراین می‌توان گفت که شرایط جدید و زیرساخت‌های اینترنتی، مسیر بسیار مناسبی را برای بسیاری از فعالیت‌های جدید فراهم آورده است که در گذشته امکان‌پذیر نبود.»

بیش از 100 قسمت از مجموعه انیمیشنی «اینارو» به کارگردانی امیر کاهانی و نویسندگی پدرام ابراهیمی، محسن ایزدی و امیرکاهانی، در فضای مجازی عرضه شده است.