مدیرعامل خانه تئاتر از اعطای خدماتی ویژه به اعضای این خانه برای بیمه تکمیلی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، اصغر همت بیان کرد: با کمک صندوق اعتباری هنر و لطفی که معاونت هنری به ما کرد، شرایط ویژه‌ای برای اعضای خانه تئاتر فراهم شده که بر این اساس و به دنبال پیگیری‌های صنفی توانستیم، سوبسید بیشتری برای حق بیمه‌ای که اعضا می‌پردازند دریافت کنیم.

او با اشاره به اینکه ثبت نام اعضا که عضو صندوق نیز هستند برای بیمه تکمیلی در محل خانه تئاتر، با همراه داشتن رمز دوم کارت بانک و شماره شِبا انجام می‌شود و تا 15 مردادماه هم ادامه دارد، افزود: طبق این سوبسید، مبلغی که اعضا پرداخت می‌کنند نسبت به حق بیمه صندوق اعتباری هنر یا خانه‌های دیگر هنری مانند سینما و موسیقی تفاوت‌هایی خواهد داشت و به این ترتیب اعضای خانه تئاتر با شرایطی که برای خود آن‌ها مشخص است در سه سطح می‌توانند از بیمه تکمیلی برخوردار شوند.

وی با تأکید بر اینکه این سوبسید ویژه فقط به اعضای خانه تئاتر تعلق دارد، گفت: تفاوت مبلغی که به آن اشاره شد برای هر نفر 180 هزار تومان است و اعضای خانه تئاتر می‌توانند در سه سطح با پرداخت مبالغ ۶۰، 120 و 360 هزار تومان از بیمه تکمیلی براساس انتخاب خود برخوردار شوند.

همت با بیان اینکه شرایط در نظر گرفته‌شده امسال برای بیمه نسبت به سال گذشته بهتر است، گفت: قرارداد ما با بیمه رازی منعقد شده است. البته بیمه‌های مختلفی به ما پیشنهاد داده بودند اما در نهایت طبق توافق جمعی به لحاظ کیفیت و کمیت، بیمه رازی انتخاب شد و تضمین‌های لازم هم برای ارائه خدمات خوب از آن‌ها گرفته شده است و امیدوارم در ادامه هم روند کار به درستی ادامه یابد تا همکاری با این بیمه را دنبال کنیم.

به گفته مدیرعامل خانه تئاتر، حداقل تعرفه‌ای که صندوق اعتباری هنر برای بیمه تکمیلی اعلام کرده ۶۰، 300 و 540 هزار تومان است.

همت همچنین در پاسخ به اینکه کسانی که عضو خانه تئاتر نیستند و بویژه هنرمندان تئاتری که در شهرستان‌ها ساکن هستند چطور می‌توانند از این خدمات ویژه برخوردار باشند، گفت:‌ به هر حال خانه تئاتر به عنوان یک مجموعه صنفی تلاش کرده تا این سوبسید را برای اعضای خود کسب کند. بنابراین این حق شامل حال صنف می‌شود و برای کسانی که در این خانه عضو باشند امکان استفاده وجود دارد.

او در پایان در پاسخ به اینکه آیا قرار نیست اصناف مختلف خانه تئاتر همچون خانه سینما روند قانونی شدن را در وزارت کار طی کنند، گفت: برای خانه سینما هم هنوز این اتفاق به صورت کامل پیگیری نشده است اما مشکل اساسی ما این است که حرفه ما اصلا در سطح کلان به رسمیت شناخته نشده است. ما هنوز شغل نیستیم و اول باید به رسمیت شناخته شویم.