شهرام کرمی دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دعوت از پنج هنرمند شناخته‌شده و حرفه‌ای تئاتر، شورای انتخاب بخش مسابقه تئاتر کودک و مسابقه تئاتر نوجوان بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را معرفی کرد.

به گزارش مرور نیوز، داوود کیانیان، دکتر قطب‌الدین صادقی، محمدجواد کبودرآهنگی، حمیدرضا نعیمی، رضا عبدالعلی‌زاده به‌عنوان شورای انتخاب جشنواره معرفی شدند.

داوود کیانیان نویسنده و کارگردان و مدرس پیشکسوت و شناخته‌شده تئاتر کودک و نوجوان دارای نشان درجه‌یک هنری با چاپ بیش از سی عنوان اثر چاپ‌شده چون «نمایش خلاق» «غیر از خدا هیچ‌کس نبود» تمنای باران» و «صدای پای موعود»  کارگردانی نمایش‌های متعدد چون «راز درخت مقدس» و «پرنده و فیل» و «خروسک پریشان» را به‌عنوان کارگردان در کارنامه هنری خود دارد. داوود کیانیان در بیش از ده دوره جشنواره به‌عنوان عضو شورای سیاستگذاری و یا داور جشنواره مشارکت داشته است.

دکتر قطب‌الدین صادقی نویسنده و کارگردان و پژوهشگر و مدرس و بازیگر شناخته‌شده تئاتر که در چاپ و اجرای بیش از پنجاه اثر هنری چون «یادگار زریران» «مویه جم» «بهرام چوبین» «عزیز شنگالی» و غیره چهره‌ای نام‌آشنا برای خانواده هنرمندان تئاتر است. دکتر قطب‌الدین صادقی در چند دوره برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به‌عنوان مدرس و داور حضور داشته و در چند سال اخیر با اجرای دو نمایش «مرد فرزانه، ببر دیوانه» و «صدای یک دست» نمایشهای ویژه کودک و نوجوان را در مقام نویسنده و کارگردان اجرا کرده است.

محمدجواد کبودرآهنگی بازیگر و کارگردان و مدرس تئاتر که با نمایشهای «آی کچل‌ها» «کدام‌یک از ما» «پیک‌نیک در میدان جنگ» هنرمندی شناخته‌شده است. محمدجواد کبودرآهنگی که از آغاز شروع جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در برگزاری این رویداد هنری مشارکت داشته است این روزها نمایش «واگویه‌های گندابی» به کارگردانی او در تماشاخانه مهر حوزه هنری اجرا می‌شود.

همچنین حمیدرضا نعیمی نویسنده و کارگردان و بازیگر و مدرس تئاتر که با چاپ و اجرای نمایشهای «لیر شاه» «درخشش در ساعت مقرر» «وعده‌گاه نهنگ‌ها» «ترور» به‌عنوان هنرمندی فعال شناخته می‌شود. تاکنون نمایشنامه‌های مختلف از حمیدرضا نعیمی چون «ماه وژیار» «روزی و روزگاری یک سگ» چاپ و یا اجرا شده و جوایز مختلفی در حوزه تئاتر کودک و نوجوان کسب کرده است. همچنین سال گذشته و در بیست و دومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نمایشنامه «قصه خوب خدا» از حمیدرضا نعیمی چاپ شد.

رضا عبدالعلی‌زاده بازیگر و کارگردان تئاتر کودک و نوجوان هنرمند فعال این رشته است که در یک دوره مسئولیت انجمن تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر را بر عهده داشته است. این هنرمند تاکنون نمایش‌های‌  مختلف چون «آواز قناری» «ستاره کوچک تو» «شاپرک و رقص برگ‌ها» «قوری و گل پیاز» «شش پنگوئن کوچک» را در مقام کارگردان ویژه کودک و نوجوان اجرا کرده است. 

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی و با حضور هنرمندان و گروه‌های منتخب ایرانی و خارجی آذرماه در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.