رییس انجمن سینماداران کیفیت فیلمها را مهمترین عامل در فروش بالا دانست و گفت در نیمه دوم سال هم چند فیلم پرفروش اکران خواهد شد.

محمد قاصد اشرفی رییس انجمن سینماداران در گفت و گو با مرورنیوز درباره مساله چینش فیلمهای سینمایی برای اکران در زول سال و تاثیر زمان اکران در فروش فیلمها گفت:این یک مساله طبیعی است که فروش فیلمها در شش ماهه اول سال بیشتر باشد و روند طبیعی کار سینما اینگونه است و کسانی که ادعای استقبال بی نظیر از فیلمهای خود می کنند بهتر است فراموش نکنند که زمان اکران مناسب به این مساله کمک کرده.

وی افزود:وجود عید نوروز و تعطیلات تابستانی نیمه اول سال را به فرصتی طلایی برای اکران فیلمها تبدیل کرده و در مقابل در شش ماهه دوم سال سرمای هوا و باز شدن مدارس و دانشگاهها خواه ناخواه از فروش فیلمها می کاهد اما نقش تعیین کننده در این میان را بیش از همه چیز فیلم هم و کیفیت آنها بازی می کنند.

اشرفی با اشاره به اهمیت تولید آثار خوب سینمایی برای داشتن گیشه ای قوی گفت:اگر فیلمی خوش ساهت باشد و با استانداردهای سینمایی ساخته شده باشد هیچ تفاوتی نمی کند که چه زمانی آن فیلم اکران شود چون فیلم خوب مخاطب را در هر شرایطی به سینماها می کشاند و بارها دیده ایم فیلمی با تبلیغات بسیار و در بهترین زمان اکران شده ولی به دلیل ضعیف بودن نتوانسته مخاطبان را به سمت خود بکشد و در اکران شکست خورده است.

او در پایان درباره پیش بینی خود در مورد اکران نیمه دوم سال گفت:در نیمه دوم سال فیلمهایی در صف اکران هستند که قطعا پرفروش خواهند بود و فکر می کنم بتوانیم در این بازه زمانی هم گیشه خوبی را در سینماها داشته باشیم.