پیکر محمود جهان خواننده موسیقی محلی، دقایقی قبل از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد.

به گزارش مرور نیوز، پیکر محمود جهان خواننده موسیقی محلی، دقایقی قبل از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد.

سیدمحمد میرزمانی مدیر هیات مدیره خانه موسیقی با بیان این که کسی که رهش را با عشق بیامیزد چنین بدرقه باشکوهی در انتظارش است، گفت: محمود جهان نیم قرن تلاش عاشقانه داشت و بیش از 30 آلبوم منتشر کرد. بُعد انسانی و معرفتی او بسیار پر رنگ بود. او عاشق امیرالمومنین(ع) و سربه مهر بود. با همین عشق سدهای پیش رویش را از میان برداشت. از طرف خودم و خانه موسیقی درگذشت محمود جهان را تسلیت می گویم.

در ادامه غلامرضا صنعتگر نیز گفت: روزهای پایانی مرحوم جهان قطعه ای ساخت و دوست داشت آن را در تلویزیون پخش کند و اسمش را حزن بگذارد. ما این قطعه را پخش می کنیم و نامش را خداحافظی می گذاریم.

 

آکا صفوی خواننده موسیقی جنوب به نمایندگی از طرف گروه لیان درگذشت محمود جهان را تسلیت گفت و در پایان صحبت هایش به شروه خوانی پرداخت. سیاهپوشان در پایان این مراسم با ساز نی انبان قطعه ای در شور عرب به یاد محمود جهان اجرا کرد.

امید جهان، علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی، محسن شریفیان، اصغر همت، محمد میرزمانی و غلامرضا صنعتگر از حاضران در این مراسم بودند.

محمود جهان که برای برگزاری کنسرتی راهی ماهشهر شده بود، روز یکشنبه 8 مرداد بر اثر عارضه قلبی به بیمارستان منتقل شد و به دلیل ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

محمود جهان در سال 1330 در آبادان و در محله احمدآباد به دنیا آمد. وی کارمند بازنشسته شرکت نفت بود. پدر جهان که اهل تنگستان بوشهر بود، شروه‌خوانی می‌کرد و ازجمله چهره‌های شناخته شده‌ی این شهر بود. این خواننده‌ی محبوب بندری‌خوان در سال 1355 توسط آقای بهمن خوش‌خلق به همراه یداله رضازاده به تهران آمد و نخستین آلبوم خود را در استودیو که شامل 4 اثر ارکستری بود، ضبط کرد.