تهیه کننده فیلم «سگهای زرد»از حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر خبر داد و گفت فیلمبرداری آن به زودی آغاز خواهد شد

ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما که فیلم «سگ های زرد» به کارگردانی احمد کاوری را با موضوعی ضد تروریستی در دست تهیه دارد، در گفت و گو با خبرنگار مرور نیوز  درباره آخرین وضعیت این پروژه گفت:بخشی از دکورهای فیلم در اطراف تهران ساخته شده و آماده است و عملا آماده شروع فیلمبرداری هستیم ولی دو عامل باعث شده شروع کار کمی به تاخیر بیفتد.

وی تصریح کرد:عامل مهم تغییراتی است که در ساختار مدیریتی بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس پیش آمده و توافقاتی با مدیریت جدید این مراکز که از حامیان تولید این فیلم هستند انجام داده ایم و عامل دیگر مساله فصل است چون بخشی از فیلمبرداری ما در جنوب کشور انجام می شود و باید فصلی به جنوب برویم که شرایط فیلمبرداری مساعد باشد.

اصغری در ادامه گفت:در حال حاضر مشغول پیش تولید کار هستیم و قرار بر این است که شهریور ماه با تامین بودجه فیلم فیلمبرداری را در دکورهای اطراف تهران  آغاز کنیم و پس از پایان کار در تهران برای فیلمبرداری سی درصد از فیلم که در بلوچستان و جزیره قشم می گذرد برای اوایل پاییز به جنوب کشور برویم.

او در مورد حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر سال جاری گفت:طبق برنامه ریزی ما با انجام همزمان تدوین و ساخت جلوه های ویژه رایانه ای، فیلم تا نیمه پاییز آماده نمایش خواهد بود و قطعا به جشنواره فیلم فجر خواهد رسید.

«سگ های زرد» که به کارگردانی احمد کاوری ساخته می شود، یک فیلمنامه ضد تروریستی محسوب می‌شود که درباره فعالیت‌های یک گروه مزدور و همچنین اتفاقات خط لوله گاز ایران و هند است که در فضای بلوچستان پاکستان روایت می شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: شاهو سرکرده گروه «سگهای زرد» برای آزادی دختران گمشده بهار با او راهی پاکستان می شود، اما ناپدید شدن مهندس آیت که برای احداث خط لوله گاز ایران و هند به پاکستان رفته، شاهو و گروهش را در مسیر خطرناکی قرار می دهد.

احمد کاوری تاکنون فیلم های سینمایی «خودزنی» و «نفوذی» را کارگردانی کرده و «سگ های زرد» سومین ساخته سینمایی این کارگردان محسوب می شود.