نخستین نشست از سلسله جلسات «عصر مستند» با نمایش فیلم مستند «مسافران» برگزار می شود.

به گزارش مرور نیوز، مسعود زارعیان دبیر سلسله نشست های «عصر مستند» گفت: هدف از برگزاری جلسات «عصر مستند» بهره گیری از ظرفیت عظیم سینمای مستند، ایجاد بستر آموزشی، نقد درون گفتمانی انقلاب اسلامی، هم افزایی مستندسازان استان و ارتباط با فیلمسازان باشگاه هنرمندان جشنواره فیلم «رویش» است که با افتتاح سالن نمایش روباز فیلم در ساختمان حوزه هنری مشهد همزمان شده است.

وی اضافه کرد: رویکرد ما در این سلسله نشست ها نمایش آخرین آثار سینمای مستند ایران است که با نقد و بررسی اثر و حضور فیلمساز انجام می شود.

این مستندساز گفت: ما معتقدیم با نمایش و بررسی این آثار می توانیم زمینه نقد درون گفتمانی دغدغه های مرتبط با انقلاب اسلامی را در حوزه های مختلف فرهنگی، دینی و اجتماعی ایجاد کنیم و این نشست ها با حضور مستندسازان خوب کشورمان می تواند بستر گفتمان های تخصصی، رصد و معرفی مسائل مهم فرهنگی، جریان سازی دینی، اطلاع رسانی درباره مسائل اجتماعی و زمینه آموزش سینما را برای علاقمندان فراهم کند.

نمایش و بررسی فیلم «مسافران» ساخته محمود رحمانی به عنوان اولین فیلم، امروز پنجشنبه نوزدهم مرداد، ساعت ۲۰ در حوزه هنری خراسان رضوی بین هاشمیه ۲۰ و ۲۲ برگزار خواهد شد.

مستند بلند «مسافران» که برای اولین بار در مشهد نمایش داده می شود، با زمان ۸۷ دقیقه، به گفتگوی آدم ها در یک تاکسی می‌پردازد و فرم متمایز این مستند و حذف فرمیک فیلمبردار از ویژگی های آن است.

محمود رحمانی پیش از این با آثاری همچون «نفت سفید»، «مدار صفر درجه»، «ملف گند» و «مادرم بلوط» جوایز متعدد ملی و بین المللی را دریافت کرده و مستند «مسافران» پنجمین فیلم این مستندساز ایرانی است.

پخش بین المللی مستند «مسافران» را شرکت فرانسوی نوری پیکچرز برعهده دارد.

سایر عوامل مستند «مسافران» عبارتند از تدوین: فرید دغاغله، صداگذار: آرش اسحاقی، دستیار کارگردان: هادی خواجوی، بلال طاهری، مدیر تولید: فرزاد کیان منش، تهیه‌کننده: کتایون شهابی، محمود رحمانی.