حسین صفامنش کنسرت خود را با اجرای آثاری ماندگار از موسیقی غرب ایران، فردا شب در تالار وحدت برگزار می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، گروه «آرشاویر» به خوانندگی حسین صفامنش و سرپرستی فرشاد رستمی 22 مرداد 1396 کنسرت خود را در تالار وحدت برگزار می‌کند.

حسن صفامنش خواننده موسیقی کردی درباره این کنسرت می‌گوید: در این کنسرت تلفیقی از سازهای ایرانی و محلی را در ترکیب گروه به کار گرفته‌ایم. آهنگ‌هایی را اجرا می‌کنیم که مردم دوست دارند بارها و بارها بشنوند. در عین حال آثاری جدید هم در اجرایمان داریم.

او ادامه می‌دهد: گروه ما نامش «آرشاویر» است. آرشاویر نام یکی از سرداران دوره‌ی ساسانی بوده است. سرپرست گروه «آرشاویر» را آقای رستمی برعهده دارد و تمام نوازندگان از تحصیل کرده‌های رشته موسیقی هستند.

صفامنش درباره مخاطبان کنسرتش می‌گوید: بیشتر مخاطبان ما کردها و لُرهای مقیم مرکز هستند. اما در این میان مخاطبانی از دیگر نقاط ایران هم داشته‌ایم که به کنسرت ما آمده‌اند و لذت هم برده‌اند. موسیقی نواحی حد و مرز ندارد. اگر این موسیقی را به درستی اجرا و معرفی کنیم بدون شک مخاطبان بسیاری خواهد داشت.

او ادامه می‌دهد: امیدواریم کردهای مقیم مرکز بیایند و از کنسرت استقبال خوبی داشته باشند.

صفامنش با اشاره به تبعیض‌هایی که میان هنرمندان موسیقی نواحی و هنرمندان ساکن تهران هست، می‌گوید: هنرمندی که در شهرستان زندگی می‌کند دیده نمی‌شود. مگر این که این هنرمند به تهران بیاید و مشکلات زندگی در تهران را قبول کند تا شاید بتواند موفق باشد. من هم تصمیم گرفته‌ام که بیایم و در تهران زندگی کنم.

او ادامه می‌دهد: درباره برگزار کنسرت‌های موسیقی نواحی خیلی کوتاهی شده است. نسبت برگزاری کنسرت‌هایی با زبان‌های کردی، لُری، لکی و ترکی و دیگر زبان‌ها نسبت به کنسرت‌های فارسی، کوتاهی شده است. هر کدام از زبان‌های محلیِ ایران دنیای خاص خودشان را دارند که باید به موسیقی‌شان بیشتر از این‌ها بها داد.

صفامنش که اهل کرمانشاه است، درباره برگزاری کنسرت در این شهر می‌گوید: در کرمانشاه به من فرصت برگزاری کنسرت نمی‌دهند و در تهران راحت‌ترم. کسانی که در کرمانشاه در راس مسئولیت هستند سلیقه‌ای عمل می‌کنند و اجازه کنسرت به من نمی‌دهند.

او ادامه می‌دهد:‌ شهر من معروف است به مهمان‌نوازی و این خیلی هم خصلت نیکویی است. اما من در شهر خودم غریبه‌ام. وقتی در شهر خودت خیلی اذیتت می‌کنند آدم دلسرد می‌شود. از نوروز به بعد حدود 70 یا 80 کنسرت پاپ و دیگر ژانرهای موسیقی در کرمانشاه برگزار می‌شود و در این میان تنها 2 کنسرت موسیقی کردی در کرمانشاه برگزار شده است. صداوسیمای مرکز استان هم که ما برایش غریبه هستیم.

«بوی دیم» - ساخته مظهر خالقی و «بارانه» - ساخته زنده یاد محمد ماملی، «پیشواز»، «خویشگه خاصه گم»، «خاو»، «سال»، «اى خدا» و «ماسى له دریا» آثار قدیمی است که در این کنسرت اجرا می‌شود.

همچنین قطعه‌های «له بره‌ی کاوان»، «دانه و دانه» و «خاک پر لداخت»، «بالا نزمگم»(ملودی از حسین صفامنش)، «بان زلفى زرین»(ملودی از حسین صفامنش)، «دلم زندانى» و «ایواره» با آهنگسازی و تنظیم فرشاد رستمی اجرا می‌شود.

علیرضا صنعتی نوازنده عود، آسو نادری نوازنده دف-دایره-بندیر و پرکاشن، شقایق بختیاری نوازنده تار، مرتضی فتحی نوازنده کمانچه، علیرضا مصدقی نوازنده تنبک-کوزه-کاخن و پرکاشن، مژگان حسینی نوازنده قانون، حامد پیرا نوازنده نرمه نای و سُرنا، فرشاد رستمی سرپرست گروه و نوازنده قیچک آلتو اعضای گروه «آرشاویر» را تشکیل می‌دهند.

کنسرت گروه «آرشاویر» به خوانندگی حسین صفامنش و سرپرستی فرشاد رسمتی 22 مرداد 1396 از ساعت 21:00 در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

علاقه مندان به موسیقی می‌توانند بلیت‌های این کنسرت را از طریق سایت ایران کنسرت تهیه کنند.