فصل جدید برنامه «کتاب‌باز» با محوریت معرفی کتاب‌هایی که حال خوب به ما می‌دهند با اجرای سروش صحت به زودی از شبکه نسیم به روی آنتن می‌رود.

محمدرضا رضاییان تهیه‌کننده و کارگردان برنامه «کتاب‌باز» در گفت‌وگو با مرور نیوز، جزئیاتی را درباره‌ی این برنامه ارائه داد که در سری جدید با تغییراتی در محتوا و دکور همراه است.

این تهیه‌کننده درباره تغییر محتوای سری جدید برنامه «کتاب‌باز» نسبت به سری گذشته، توضیح داد: ما در فصل قبل با توجه به فاصله زیادی که مردم از کتاب‌خوانی دارند، محتوای اصلی برنامه را حال خوب کتاب مطرح کردیم که امیرحسین صدیق در «پاتوق کتاب» راجع به حال کتاب با دوستان و مهمانان برنامه گفت‌وگو می‌کرد و مهمانان آن شامل اهالی کتاب، نویسندگان و هنرمندان بودند.

رضاییان درباره محور فصل جدید برنامه «کتاب‌باز» که به معرفی کتاب‌هایی که حال خوب به مخاطب می‌دهند خواهد پرداخت، عنوان کرد: در سری جدید می‌خواهیم کمی به جهانی که کتاب‌بازها دارند و همچنین معاشرتی که آدم‌های کتاب‌باز می‌توانند با یکدیگر داشته باشند، بپردازیم.

سروش صحت کتاب‌های خوب را در تلویزیون معرفی می‌کند

این تهیه‌کننده درباره معرفی کتاب‌ها و اینکه چگونه گزینش و معرفی خواهند شد، اظهار کرد: ما فصل گذشته هم معرفی کتاب داشتیم اما نه معرفی کتابی که مرسوم باشد؛ در عین حال از هر امکانی برای معرفی کتاب استفاده می‌کردیم. تلویزیون هم محدودیت خاصی برای ما نگذاشته بود، مدیران دست ما را باز گذاشته بودند که روی کتاب‌ها آنطور که می‌خواهیم مانور بدهیم و فضایمان خوب بود؛ بنابراین هر جا به فراخور حال خوبی که به واسطه یک کتابی ایجاد می‌شد راجع به آن حرف زده می‌شد. اما در این فصل، کمی مستقل‌تر راجع به خود کتاب‌ها و نویسندگان گفت‌وگو خواهیم کرد.

رضاییان درباره تغییر مجری برنامه «کتاب‌باز» از امیرحسین صدیق به سروش صحت، اظهار کرد: با توجه به تنوع سلیقه‌ای که در فضای کتاب وجود دارد، این تغییر رخ داد. در سری قبل محتوای اصلی برنامه، حال خوب کتاب بود و فضا متفاوت بود. البته امیرحسین صدیق در سری جدید هم جزو گزینه‌های ما به عنوان مجری بود اما در نهایت با تغییر محتوای برنامه، در اتاق فکر تصمیم گرفته شد در فصل جدید به سروش صحت برسیم.

وی در بخش پایانی گفت‌وگوی خود درباره تعداد قسمت‌های مجموعه «کتاب‌باز» عنوان کرد: این مجموعه در 120 قسمت طراحی شده است و تغییراتی هم در دکور داشته است اما در نهایت فضای «کتاب‌باز» همان فضای پاتوقی است.

به گزارش مرور نیوز، رضاییان تهیه‌کنندگی «به اضافه مستند» را در شبکه مستند عهده‌دار است و در ایام نوروز برنامه «سرخط» را برای شبکه سه سیما تولید کرد.