فیلم مستند «و...کاریکاتور در ایران» ساخته رسول نبی‌ابهری، یکی از آثار مستند نیمه‌بلند متقاضی شرکت در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت است.

به گزارش مرور نیوز، فیلم مستند «و...کاریکاتور در ایران» که تولید سال 1395 مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است، هنر کاریکاتور و معضلات آن در ایران را به روایت سه نسل کارتونیست و انیماتور بازگو می‌کند.

عوامل تولید مستند 59 دقیقه‌ای «و... کاریکاتور در ایران» که برای اولین نمایش عمومی، تحویل دبیرخانه‌ی دهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده، عبارتند از: پژوهشگر: معصومه مرادی؛ کارگردان و تهیه‌کننده: رسول نبی‌ابهری؛ صدابردار و تصویربردار: رضا الماسی؛ صداگذار و تدوینگر: پرویز حسنلو؛ مدیر تولید: علیرضاسلیمانی؛ عکاس و دستیار کارگردان: محمد نبی‌ابهری؛ تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

بدیهی است که نمایش این فیلم در جشنواره سینما حقیقت، منوط به رای هیات انتخاب بخش مسابقه ملی جشنواره است که تا دهم آبان اعلام خواهد شد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» را طی روزهای 14 تا 21 آذر 1395، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از بیانات امام علی است، در تهران برگزار خواهد کرد.