مریم اکبری، هنرمند شناخته شده تئاتر کودک و نوجوان از اجرای «دختران عینکی» در تالار هنر خبر داد.

مریم اکبری در گفت‌وگو با مرور نیوز، از اجرای نمایش «دختران عینکی» در تالار هنر خبر داد و گفت: این نمایش به نویسندگی آنه نگری و ترجمه سیدحسین فدایی حسین قرار است از اول شهریور روی صحنه برود.

وی با اشاره به نوجوانانه بودن اثر تصریح کرد: قصه از جایی شروع می‌شود که چند دختر در آستانهٔ ورود به مقطع جدیدی از مدرسه هستند که این مسئله هم‌زمان با درگیری‌های ظاهری دوران بلوغ نیز ادغام‌شده است. سه دختر که هر کدام نماینده گروهی از جنس تفکر و اندیشه‌ای در جامعه هستند.

اکبری افزود: سه دختری که نمایندگان دخترانی هستند که فقط به ظواهر مادی می پرداند، مثل مد، زیباتر شدن و... که خود را سرپرست و قدرتمندتر از همهٔ افراد می‌داند. دختران دیگری که بسیار مهربان هستند، ولی به لحاظ ساختاری بسیار زیرمجموعه دوستان قدرتمندشان دیده می‌شوند. و سومین بخش از دختران که در واقع قهرمان داستان ما است، دختری قوی، مهربان و درعین‌حال دارای قدرت تفکر و اندیشه است و ازقضا قهرمان داستان متوجه می‌شود که چشمانش ضعیف شده و مجبور به زدن عینک است و اینجا شروع ماجراست.

این کارگردان با بیان اینکه نزدیک به دو ماه است گروه در حال تمرین هستند اظهار داشت: سعید صادقی، مدیر تولید، مهدی نیک‌روش، طراح صحنه، فرید نوایی، تنظیم موسیقی، بهاره اسدی، طراح ماسک و مو این نمایش هستند. همچنین مریم اکبری، ندا حاج بابایی، تارا حیدری، پریا علی‌محمدی و سحر صفرپور بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «دختران عینکی» قرار است از اول شهریورماه هر روز ساعت 19:30 در سالن تخصصی تئاتر کودک و نوجوان، تالار هنر روی صحنه برود.